اقتصادی

دلار به مرز روانی ۲۰ هزار تومان نزدیک شد

 قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در آخرین روز هفته وضعیتی تازه و استثنایی را تجربه کرده است. این وضعیت تحت تاثیر رشد بیش از ۵۰۰ تومانی قیمت نسبت به آخرین ساعات روز گذشته رخ داد .

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، امروز قیمت دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به قیمت ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت خورد که در قیاس با روز گذشته افزایشی قابل توجه را نشان می‌دهد.دیروز قیمت ارز روندی افزایشی را تجربه می‌کرد به طوری که قیمت‌های اعلامی صرافان بانکی سه بار دستخوش تغییر شد به این ترتیب نرخ اعلامی در روزپنجشبه افزایشی نزدیک به ۸۳۰ تومان را شاهد است. دیگر سوی در بازار آزاد نیز تحت‌تاثیر رشد قیمت دلار در صرافی‌های بانکی‌، قیمت‌ها از مرز ۱۸ هزار تومان عبور کرد و بار دیگر دلار به مرز روانی ۲۰ هزار تومان نزدیک شد.

 برخی صرافان می‌گویند افزایش شدید قیمت‌ها تحت‌تاثیر صحبت‌های اخیر رییس کل بانک مرکزی در خصوص عدم همکاری کره‌ای‌ها برای پرداخت طلب‌های ایران است.

نرخ_دلار

دیروز همتی اعلام کرده است: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از مانع‌تراشی کره جنوبی در دسترسی به منابع ارزی ایران حاصل از صادرات نفت که در بانک‌های این کشور قرار دارد، انتقاد کرد و تاکید کرد: اگر بانک‌های کره‌ای به توافقات بین‌المللی خود با ما پایبند نباشند، ما این حق را داریم که تحت قوانین بین المللی به اقدامات قانونی روی آوریم و ما مقامات کره جنوبی را در این فرآیند مسئول می‌دانیم.

این اتفاق زمینه را برای افزایش چشمگیر شمار مشتریان فراهم کرده است و هر چند هنوز محدودیت‌های اعلامی خرید و فروش ارز به قوت خود باقی است اما مشتریان دلار افزایش یافته‌اند.

صرافان بانکی هر دلار را به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند . صرافان بانکی غالبا هر دلار را به قیمتی معادل صد تومان کمتر از قیمت فروش خریداری می‌کنند اما فاصله دویست تومانی اعلام شده از نظر برخی فعالان بازار نشانه این است که دلار مدت زمان زیادی در این قیمت باقی نمی‌ماند.

 قیمت هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی به ۱۹ هزار ۷۵۰ تومان رسید تا مجوز عبور یورو از کانال بیست هزار تومان در بازار آزاد صادر شود.

 نرخ خرید یورو از مردم نیز برابر با ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا