کسب و کار

۵ دلیل روشن نشدن دستگاه تست قند خون 

علت روشن نشدن دستگاه تست قند خون (گلوکومتر) چیست؟ این مطلب توسط تجهیزات پزشکی بی گزند مرکز تخصصی بررسی و فروش انواع دستگاه تست قند خون و نوار تست قند خون تهیه شده است توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. 

اما علت های روشن نشدن دستگاه قند خون چیست؟

بررسی علت های روشن نشدن گلوکومتر: در این جا به ۵ علت روشن نشدن دستگاه تست قند خون می پردازیم 

5 دلیل روشن نشدن دستگاه تست قند خون 

۱ _ مشکلات مربوط به سیستم برق رسانی در دستگاه تست قند خون:

این دستگاه ها عمدتا از باتری های قلمی یا نیم قلمی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. در  شرایطی که این منبع انرژی به هر دلیلی در دسترس نبوده و نتواند برق مورد نیاز مجموعه را تامین کند، سیستم روشن نخواهد شد. با ضعیف شدن باتری و اتمام عمر ان، هشدار هایی روی صفحه ظاهر می شود تا فرد در راستای تعویض ان اقدام نماید. گاهی اوقات، به خصوص در محیط های مرطوب، باتری حتی در صورت خاموش بودن دستگاه هم ممکن است اکسید شده و عمر آن پایان یابد. همچنین باتری های تقلبی و فیک عمر بسیار محدود تری نسبت به گزینه های اصل دارند. به نوعی که ممکن است حتی بعد از سه الی چهار روز نیز به اتمام برسند.

از دیگر علت های مرتبط با باتری، می توان به عدم قرار گیری صحیح ان درون محفظه اشاره نمود. اگر باتری در جهت صحیح و به طور کاملا محکم درون جایگاه خود قرار نگیرد، نمی تواند انرژی را به سایر بخش ها منتقل کند. علاوه بر این، در صورتی که درب محفظه نگهدارنده باتری نیز به خوبی بسته نشده باشد، می تواند از دیگر علت های عدم برق رسانی دستگاه باشد.

در این شرایط، توصیه می شود در اولین اقدام، باتری جدیدی در دستگاه قرار داده و درب آن به خوبی محکم بسته شود.

با این حال، گاهی ممکن است عدم برق رسانی ناشی از مشکلاتی در سیم ها و اتصالات درون دستگاه باشد. این مشکل معمولا در دستگاه های قدیمی تر رخ می دهد که سیم ها در اثر عمر بالای کالا، دچار فرسودگی شده اند. در نتیجه قسمت هایی از ان دچار اکسیداسیون  و یا حتی قطع شدگی گردیده و حتی با کمک باتری های جدید و سالم نیز نمی تواند جریان الکتریکی را به خوبی هدایت نماید.

مهم: مطلبی در سایت بی گزند منتشر شده است که پرفروش ترین دستگاه های تست قند خون و همینطور بدترین دستگاه ها در بازار ایران معرفی کرده است توصیه می کنیم این مطلب را حتما از طریق لینک زیر مطالعه کنید 

بهترین مارک دستگاه تست قند خون 

۲ _ مشکلات مربوط به نوار های تست قند خون :

برخی افراد به علت عدم اشنایی کامل با این دستگاه ، ممکن است نوار هایی خریداری کنند که با کالای فعلی همخوانی نداشته باشد.

این نوار ها محصولاتی کاملا انحصاری هستند و حتما باید مخصوص به برند دستگاه گلوکومتر طراحی شده باشند. در صورتی که افراد، نوار هایی متفرقه و از دیگر برند ها خریداری کنند ، دستگاه روشن نخواهد شد.

برخی شرکت ها برای تسهیل این وضعیت ، نوار هایی تولید کرده اند از ان ها می توان برای تمامی مدل های متعدد از همان برند استفاده نمود. یعنی به عنوان مثال، نوار تست های گالا برای تمامی دستگاه های تست قند خون گالا با شماره مدل های مختلف کارایی دارد. ولی از همین نوار تست برای هیچ یک از برند های دیگر مثل کرسنس، امپرور و… نمی توان استفاده کرد.

در این شرایط ، با فرستادن نوار ، دستگاه روشن نمی شود. همچنین حتی با گرفتن دکمه پاور هم یا سیستم روشن نمی شود و یا امادگی جهت شروع تست را اعلام نمی کند. به همین دلیل هنگام انتخاب و خرید نوار تست باید دقت کافی داشت.

۳ _ آسیب دیدگی های فیزیکی گلوکومتر:

همانطور که ذکر شد ، این محصولات در برابر اسیب های فیزیکی از حساسیت بسیاری برخوردار هستند. به علت نیاز به حمل و نقل مداوم این دستگاه و ضرورت همراه داشتن ان برای افراد دیابتی، گلوکومتر ها به نحوی طراحی شده اند که بسیار کوچک بوده تا قابلیت جابجایی ان تسهیل پیدا کند.

این امر ، نیازمند استفاده از  ظریف ترین و کوچک ترین ابزار و قطعات مکانیکی است. طبیعتا در این شرایط، حساسیت ان نسبت به هرگونه اسیب فیزیکی افزایش پیدا می کند.

  •  قرار داشتن تحت فشار
  • افتادن از ارتفاع
  • قرار داشتن برای مدت طولانی در برابر شرایط محیطی نامناسب یعنی نور مستقیم خورشید، محیط های بسیار گرم، بسیار سرد، مرطوب و…
  • ضربه های محکم

همگی عواملی هستند که می توانند عملکرد مجموعه را  قطع کنند . این شرایط ممکن است باعث قطع شدن اتصالات درون سیستم شده و یا شکستگی و جابجایی قطعات را به همراه داشته باشد. در نتیجه اگر این اسیب ها مربوط به بخش استارت و روشن شدن دستگاه باشد، عملکرد مطلوبی نشان نخواهد داد.

۴_ مشکلات مربوط به مانیتور و ال سی دی :

مانیتور ، مهم ترین بخش جهت نمایش و ارائه وضعیت کلی است. گاهی اوقات، تمامی قطعات سالم بوده و اتصالات به نحو مطلوب در حال برقراری هستند؛ اما مانیتور و ال سی دی به هر دلیل، قادر به نشان دادن این وضعیت نیست. در این شرایط، حتی اگر دستگاه اماده دریافت نمونه خون بوده و منتظر شروع پردازش باشد، باز هم اطلاعاتی روی صفحه نشان داده شده و تصور می شود که دستگاه روشن نشده است.

  • قرار داشتن در برابر امواج الکترو مغناطیسی
  • اب ریختن روی مانیتور
  • رطوبت بسیار زیاد
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  •   فشار شدید و طولانی مدت روی ال سی دی

همگی می توانند سوختگی و از بین رفتن اتصالات ال سی دی را ایجاد کند .

۵ _ ایرادات سیستم پردازش ( هنگ کردن ) دستگاه قند خون:

این وضعیت نیز عمدتا برای دستگاه های قدیمی تر اتفاق می افتاد . اما گاها برای دستگاه هایی بسیار مدرن با قابیلت های پیچیده نیز گذارش شده است . بعضی شرایط با استفاده بیش از حد از دستگاه، روشن و خاموش کردن های مکرر و در یک کلام ، استفاده ناصحیح، برنامه های دستگاه دچار هنگ کردن و یا قفل کردن می شوند. در نتیجه با فشار دادن دکمه پاور و فرستادن نوار به درون سیستم، قادر به راه اندازی مجدد نخواهند بود.

این حالت ممکن است با مدتی توقف و استراحت دادن به مجموعه برطرف شده و یا نیاز به مراجعه به تعمیرگاه ها وجود داشته باشد.

اگر قصد خرید دستگاه تست قند خون آوان یا هر دستگاه دیگری را دارید می توانید به سایت لوازم پزشکی بی گزند به آدرس (Bigazand.com) مراجعه کنید و به صورت رایگان از مشاوران این مجموعه مشاوره دریافت کنید. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا