اجتماعی

خطا در پرداخت یارانه ۲۲ بهمن؟/ چه کسانی یارانه دریافت نکردند؟

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن شب گذشته به حساب خانوارهای دهک اول تا چهارم واریز شد. اما برخی از مردم می‌گویند اگرچه مشمول شرایط بوده‌اند اما هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده است. دلیل واریز نشدن یارانه ۲۲ بهمن برای برخی از مردم چیست؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام دولت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سرپرستان دهک‌های اول تا چهارم به علاوه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول یارانه ۲۲ بهمن بودند.

اما حالا برخی از این افراد می‌گویند رایط دریافت یارانه ۲۲ بهمن را داشته‌اند، اما هیچ مبلغی هنوز برای آنها واریز نشده است. یعنی این افراد یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، یا در سال گذشته مشمول وام کرونا و یارانه معیشتی شده بودند و یا اینکه حقوق آنها به نحوی است که جزو حداقلی‌بگیران محسوب می‌شوند. اما هنوز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب آنها واریز نشده است.

دلیل واریز نشدن یارانه ۲۲ بهمن!

پس از واریز یارانه ۲۲ بهمن ماه، سوالی که برخی از افراد مطرح می‌کنند این است که آیا خطایی در واریز یارانه‌ها رخ داده و لیست ازسالی برای واریز یارانه‌ها دچار مشکل بوده و یا اینکه معیار واریز کمک‌های حمایتی تغییر کرده است؟ یعنی برخی از افراد سال گذشته مشمول یارانه معیشتی و کمک‌های حمایتی کرونایی دولت بودند اما امسال مشمول این یارانه نشده‌اند؟

دولت اعلام کرده که تنها ۳۲ میلیون نفر یارانه ۲۲ بهمن ماه را دریافت می‌کنند. یعنی افراد دهک اول تا چهارم. این در حالی است که تعداد مشمولان یارانه معیشتی و برخی از کمک‌های حمایتی دولت،هفت دهک درآمدی جامعه بوده. یعنی ۶۲ میلیون نفر! پس به نظر می‌رسد که معیار پرداخت یارانه ۲۲ بهمن، پرداخت یارانه معیشتی و نقدی نبوده.

بلکه چهار دهک درآمدی اول جامعه (افرادی که درآمد ماهانه آنها بین ۳ تا چهار میلیون تومان باشد) و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی مشمول یارانه ۱۰۰ هزار تومانی بهمن ماه بوده‌اند.

آنچه در ادامه می‌خوانید پیام برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در خصوص واریز نشدن یارانه ۲۲ بهمن است:

چه کسانی یارانه ۲۲ بهمن را نگرفتند؟

«پس چرا به من که متاهلم با یک بچه یارانه تعلق نگرفته؟ من هیچ درآمدی جز یارانه معیشتی ندارم و دو ساله بیکارم وتحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم.»

«من بازنشسته نظامی هستم. برای همکارانی که حقوق بیشتری دارن واریز کردن. برای من نه! چرا؟»

«من با دو تا بچه و حقوق بازنشستگی و خونه اجاره‌ای، چطور رفتیم توی دهک پنجم به بعد؟ به نظرم باید رسیدگی کنند.»

«معیار واریز یارانه ۲۲ بهمن چی بود؟ ما هم یارانه معیشتی میگیریم هم وامهای کرونا را قبلا گرفته بودیم. پس چرا حالا جزء این چهار گروه نیستیم اصلا کسی میدونه این چهار گروه چه کسانی هستند؟»

«من یارانه معیشتی میگیرم. نه خونه دارم نه ماشین. من یارانه ۲۲ بهمن رو نگرفتم. اما همسایه ما که همه اینهارو داره، یارانه گرفته. هیچ راهی هم برای پیگیری نیست؟

«من بیمه بیکاری می‌گیرم. مبلغش هم زیر ۳ میلیونه. یعنی خود وزارت کار می‌دونه که من بیکارم. اما الان تشخیص داده که توی دهک بالا هستم؟!»

«من تحت پوشش کمیته امداد هستم. هیچ درآمدی ندارم. اما به من هم یارانه ۱۰۰ هزار تومانی بهمن تعلق نگرفته. من که باید یارانه می‌گرفتم!»

«من با آنکه تحت پوشش کمیته هستم خودم هم سرپرست خانه ام هنوز هیچی به حسابم واریز نشده.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا