اجتماعیفرهنگی

دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اعلام فراخوان کرد

فراخوان دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر شد.

به گزارش روند بازار به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است. این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده ۳ قانون ساماندهی مد و لباس هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

امسال نیز این جشنواره دهمین دوره خود را با ۱۱ هدف از جمله تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس و صیانت از حقوق و ارج نهادن به کوشش‌های طراحان، فعالان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران هنر- صنعت مد و لباس برگزار می‌کند.

دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اعلام فراخوان کرد

بخش‌های اصلی جشنواره

بخش‌های اصلی جشنواره دهم مد و لباس فجر شامل: ۱. طراحی (مسابقه و نمایش )۲. علمی- پژوهشی، ۳. صنعت و فناوری‌های نوین، ۴. اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، خانه‌های مد و مؤسسات مد و لباس، ۵. استان‌ها و اقوام (بصورت غیرمتمرکز در سراسر کشور) و ۶. بین الملل است.

در بخش مسابقه (رقابتی) جشنواره دهم موضوعات: طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، چادر، پوشش سر و مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا) به رقابت گذاشته شده است و البته در بخش مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا) نیز هنرمندان کشورمان در بخش‌های لباس اجتماع بانوان، طراحی چادر و مانتو عبایی، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف وکفش و طراحی زیورآلات به رقابت خواهند پرداخت.

بخش غیر رقابتی جشنواره دهم مد و لباس فجر نیز شامل: ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف وکفش خواهد بود.
علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره از امروز ۳۰ آذر ماه تا دهم بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را بر اساس ضوابط اعلام شده به نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان حافظ، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک ۶ ارسال و در صورت نیاز با شماره تلفن‌های شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۲۲۳۱۲

خبرنگار: مریم علی بابایی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا