اجتماعی

دولت در امر فسادستیزی جدی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به جدی بودن دولت در امر فسادستیزی گفت: فسادستیزی اولویت ماست. بدانید که هیچ کس در سازمان تأمین‌اجتماعی حاشیه امن ندارد و نخواهد داشت. فساد خط قرمز ماست و ما هیچ تعارفی با کسی نداریم و در این دوره با ذره‌بین مسائل را دنبال می کنیم.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، از سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی در همایش تجلیل از خادمین مواکب سازمان در ایام اربعین حسینی، افزود: عزت، استقلال، شرف، آزادی و تمام وجود و زنده بودن اسلام از امام حسین (ع) است برای همین دشمنان در مقابل فرهنگ تکریم امام حسین (ع) می‌ ایستند، دشمن امروز در مقابل دستاوردهای این مکتب، قد علم کرده است چرا که نوع پوشش مردم، بهانه است تا مکتبی که هندسه قدرت جهان را تغییر داده و ملت امام حسین که در این هندسه قدرت دارد به لحاظ مادی و معنوی نقش‌آفرینی می‌کند، به خیال خام دشمن تضعیف شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن وسط میدان است و نمی‌توانیم این را انکار کنیم افزود: دست استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل از آستین جریان نفوذ بیرون زده است اما نقص ما باعث پیدا شدن این حوادث می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با انتقاد از سکوت برخی شخصیت‌ها، گفت: جایی که دشمن و نفاق و جریان نفوذ به میدان آمد، باید تا پای جان مثل شهید امیراحمدی بایستیم. امروز روز سکوت نیست. کسی که در مکتب اهل بیت است هر لحظه‌اش ابتلا و آزمون است. در آزمون هم سره از ناسره و راستگو از دروغگو مشخص می شود. مکتب ما مکتب مادی نیست که در یک سطح بریده از آرمان‌های انسانی بایستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی در ابتدای کار مدیریت جدید تأمین‌اجتماعی، گفته بودند اگر این جوان‌ها توانستند در تامین‌اجتماعی یک ماه حقوق بدهند، کلاهشان را بیاندازند بالا؛ در حالی که ما ۱۲ ماه حقوق داده‌ایم و این ماه سیزدهم است و ۸۸ هزار میلیارد بدهی را هم پرداخت کردیم.

موسوی افزود: تأمین‎ اجتماعی یک نهاد و سازمان انقلابی است و اگر از برخی ظرفیت‌ها استفاده نشده خود ما مقصریم. باید از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم تا ان‌شاءلله سال بعد این حرکت عظیم پرشورتر برگزار شود و من مطمئنم این مسیری است که با قدرت بیشتر طی خواهد شد.

وی با اشاره به جدی بودن دولت در امر فسادستیزی گفت: در فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته، فسادستیزی اولویت ماست. بدانید که هیچ کس در سازمان تأمین‌اجتماعی حاشیه امن ندارد و نخواهد داشت. فساد خط قرمز ماست و ما هیچ تعارفی با کسی نداریم و در این دوره با ذره‌بین مسائل را دنبال می‌کنیم. چون حق‌الناس خط قرمز ماست.

همچنین معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در مراسم تجلیل از خادمین مواکب اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر گفت: مبدع و پایه‌گذار این حرکت بزرگ مدیرعامل سازمان بودند که در اردیبهشت امسال، اولین جلسه را در این رابطه برگزار کردند. مایه خرسندی است چالش‌های مختلفی که در سازمان وجود دارد، باعث نشده که مدیرعامل از بحث‌های فرهنگی غافل شوند و من از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم.

احمد اسفندیاری، ضمن تشکر از بسیج جامعه پزشکی و بسیج کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران بیمه و درمان استان‌ها به‌خاطر رقم زدن این اتفاق بزرگ، اظهار داشت: این حرکت بزرگ، یک حرکت دینی بود. برخی خیال کردند برپایی مواکب با بودجه سازمان انجام می‌شود و از این بابت ابراز نگرانی کردند. در حالی که بخش قابل‌توجهی از بودجه این حرکت از نذوراتی که همکاران در این زمینه داشتند و اهدا کردند، تامین شد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن می‌خواست آثار حرکت بزرگ اربعین را از بین ببرد و تحت‌الشعاع قرار دهد، اما موفق نشد و نخواهد شد. کشوری که امثال شهید سلمان امیراحمدی دارد، دشمن نمی‌تواند در آن کشور کاری از پیش ببرد. کشوری که چند میلیون زائر اربعین دارد، دشمن نمی‌تواند علیه آن ملت اقدام جدی کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در ایامی که مواکب اربعین و دهه آخر صفر توسط سازمان تأمین‌اجتماعی برپا شد، ۶۲ هزار نفر در مواکب درمانی پذیرش شدند، ۴۳۰ پزشک و پرستار خدمت ارائه کردند و در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر در مواکب سازمان پذیرایی شدند.

همچنین مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این همایش با تبریک ایام هفته وحدت، میلاد پیامبر (ص) و حضرت امام صادق (ع) و همچنین تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه‌ی بسیجی مدافع امنیت شهید سلمان امیراحمدی توسط منافقین داخلی، گفت: در این فتنه بزرگی که دشمن تدارک دیده بود و همه عوامل داخلی و خارجی بسیج شدند که ایران عزیز تجزیه شود، جوانان و حافظان امنیت ما این فتنه را خاموش کردند و البته ما عزیزانی را در این راه از دست دادیم که همکار عزیز ما هم یکی ازآنها بود.

محسن تقیانی افزود: امسال برای اولین بار در سازمان به لطف اباعبدالله (ع) و عنایت ایشان، یک اتفاق بزرگ و هماهنگ شکل گرفت و ما در ایام اربعین در قالب ۱۳ موکب درمانی و اسکان، به زائرین امام حسین (ع) ارائه خدمت کردیم که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: ما در چهار مرز خروجی و یک مرز ورودی، ارائه خدمت داشتیم و این علاوه بر مواکبی بود که در کربلا برپا شد. دو موکب درمانی در کربلا داشتیم. یک مورد را بسیج جامعه پزشکی تأمین اجتماعی برپا کردند. موکب دیگر نیز تحت مدیریت همکاران درمان استان سمنان در کنار حرم اباعبدالله (ع) برپا شد. دو موکب اسکان هم یکی در پل ضریبه و دیگری در صحن عقیله داشتیم که امکان اسکان همزمان بیش از هزار نفر از زائرین در آن فراهم شد.

تقیانی خطاب به خادمین مواکب گفت: همه این اتفاقات علاوه بر اینکه لطف حضرت اباعبدالله بود، به برکت زحمات شبانه‌روزی و داوطلبانه تک تک شما عزیزان رقم خورد. ان‌شالله سال‌های بعد این کار با وسعت بیشتری ادامه پیدا کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا