اقتصادی

دولت مطالبات گندمکاران را بزودی تسویه می کند

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه فصل کاشت گندم تا چند روز آینده در استان‌های شمال غربی و سردسیر کشور آغاز می‌شود، گفت: دولت قول داده که تا آخر هفته مطالبات گندمکاران را تسویه کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تحلیل‌بازار، عطاالله هاشمی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان همچنان باقی مانده است، افزود: تاکنون حدود ۸۳ درصد از مطالبات تسویه شده است.

هاشمی با تاکید بر پیگیری تسریع وصول مطالبات گندمکاران خاطرنشان کرد عمده بدهی‌ها مربوط به استان‌ها و مناطقی است که در آستانه شروع فصل کاشت گندم هستند و اگر روال پرداخت مطالبات به همین شیوه باشد این گندمکاران دچار مشکل خواهند شد.

پیش از این علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روند پرداخت مطالبات کشاورزان را بطور نسبی، مناسب دانست و گفت: برای پیشگیری از تاخیر در پرداخت ها، لازم است در متن قانون بودجه، زمانبندی تامین اعتبار متناسب با نیاز وزارت جهاد کشاورزی لحاظ شود.

عباسی با بیان اینکه در برخی از سال‌ها پرداخت طلب گندمکاران تا دی و بهمن طول می‌کشید، روند پرداخت‌ها در سال جاری را مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ راهکارهایی، در فصول آتی کل پول گندم‌ها بدون تاخیر و در همان زمان تحویل محموله پرداخت شود.

به گفته سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی گندم در سال جاری به ۷.۵ میلیون تن رسید که این میزان به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران رشد ۵۷ درصدی به میزان بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا