اقتصادی

دولت مکلف به تامین یک میلیون مسکن در سال می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، دولت و وزارت راه و شهرسازی باید هر سال یک میلیون واحد مسکونی تولید کنند.

روند بازار – سیدالبرز حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن در جلسه عصر امروز کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته گذشته دو فوریت طرح مذکور تصویب شد، کمیسیون عمران بررسی مفاد این طرح را طی جلسات متوالی در دستور کار خود دارد.

وی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس کارشناسانی از وزارت راه و شهرسازی، مرکز پژوهش ها، بنیاد مسکن و بانک مسکن حضور یافتند و ۶ ماده ابتدایی طرح جهش تولید و رونق مسکن بررسی و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس یکی از مصوبات امروز کمیسیون عمران مجلس، دولت و وزارت راه و شهرسازی مکلف به تامین ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال شدند یعنی باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی تامین شود.

حسینی ادامه داد: همچنین بحث شورای عالی مسکن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و این شورا در قانون مد نظر قرار گرفت و درباره اعضا و دبیرخانه آن نکاتی مطرح و تصویب شد.

وی اظهار داشت: تشکیل صندوق ملی مسکن هم از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و همچنین بحث هایی درباره تهیه زمین ارزان قیمت و مصالح ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس فردا در جلسات صبح و بعدازظهر ادامه بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن را در دستور کار دارد.

خبرنگار: زهرا علیدادی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا