ورزش

دومین ناکامی پرسپولیس در یک قدمی جام

تیم فوتبال پرسپولیس که برای دومین بار در سه سال اخیر به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده بود، بازهم در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام ماند و به جام نرسید.

بیشتر بخوانید: AFC: پرسپولیس می‌خواهد اولین قهرمان ایرانی باشد

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، دیدار فینال هجدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که سی و نهمین فینال مسابقات باشگاهی قاره کهن به حساب می‌آید از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز شنبه به قضاوت عبدالرحمن ابراهیم از قطر در ورزشگاه الجنوب دوحه آغاز شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم اولسان به پایان رسید. مهدی عبدی (۴۵) برای پرسپولیس گل زد. و جونیور (۴۵+۳ پنالتی و ۵۵ پنالتی) برای اولسان گل زد.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، سعید آقایی، مهدی شیری (۷۴ آرمان رمضانی) احمد نورالله‌ی، میلاد سرلک، بشار رسن، سیامک نعمتی، امید عالیشاه (۹۰ علی شجاعی) و مهدی عبدی به میدان رفت.

گزارش این بازی را می‌خوانید:

* بازیکنان پرسپولیس در دقایق ابتدایی حفظ توپ را در دستور کار داشتند و با پاس‌های کوتاه و نزدیک سعی کردند مقابل میل تهاجمی تیم کره‌ای را بگیرند و توپ را در اختیار داشته باشند.

* دقیقه ۵: بشار رسن در سمت راست محوطه جریمه تیم اولسان صاحب توپ شد که بازیکنان حریف روی وی مرتکب خطا شدند. این ضربه را سعید آقایی روی دروازه ارسال کرد اما بازیکنان اولسان توپ را برگشت دادند. در یک رفت و برگشت توپ روی دروازه ارسال شد اما ارتفاع آن بلند بود از روی سر مهدی عبدی به بیرون رفت.

* دقیقه ۹: کره‌ای ها پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شدند که ضربه بازیکن تیم اولسان با برخورد به تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۱۰: تیم اولسان با گرفتن توپ و زمین از پرسپولیس چند حمله را روی دروازه سرخپوشان پی ریزی کرد که هوشیاری مدافعان به این تیم اجازه نداد به دروازه حامد لک نزدیک شود.

* دقیقه ۱۳: شوت احمد نورالله‌ی پس از برخورد به بدن بازیکنان حریف راهی کرنر شد. این ضربه را بشار رسن روی دروازه ارسال کرد که مدافعان اولسان توپ را دور کردند.

* دقیقه ۱۵: مهدی عبدی پشت محوطه جریمه خودی روی «دو جایه» مرتکب خطا شد تا تیم کره‌ای صاحب یک ضربه ایستگاهی شود. این ضربه به بدن بازیکنان پرسپولیس برخورد کرد و راهی به سمت دروازه پیدا نکرد.

دقیقه ۲۰: پس از حملاتی که دو تیم روی دروازه یکدیگر داشتند بازی کمی متعادل شد. با این حال تیم کره‌ای در حفظ توپ و ایجاد موقعیت موفق تر از سرخپوشان عمل کردند.

* دقیقه ۲۱: تیم کره‌ای صاحب یک موقعیت خوب پشت محوطه جریمه شد که ضربه محکم بازیکن این تیم را حامد لک با مشت دفع کرد. در این دقایق تیم اولسان فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس وارد کرد.

* دقیقه ۳۵: پس از حملاتی که تیم کره‌ای داشت پرسپولیس چند دقیقه‌ای نبض بازی را در اختیار گرفت و یک ضربه کرنر هم روی دروازه حریف ارسال کرد اما ثمری نداشت. در این دقیقه بشار رسن پاس در عمقی را برای عبدی ارسال کرد اما توپ به او نرسید.

* دقیقه ۴۰: هر چند پرسپولیس تلاش کرد تا نبض بازی را در اختیار بگیرد و فرصت بازیسازی به تیم حریف را ندهد اما مهره‌های هجومی و تاثیرگذار این تیم آنقدر نبود که بتواند از این برتری برای رسیدن به دروازه حریف استفاده کند.

* دقیقه ۴۲: پرسپولیس روی حرکت مهدی عبدی صاحب سومین ضربه کرنر خود شد که این ضربه را امید عالیشاه روی دروازه اولسان ارسال کرد اما توپ بلند او از روی سر همه بازیکنان عبور کرد و ثمری برای سرخپوشان نداشت.

* دقیقه ۴۴: ارسال از جناح راست روی دروازه اولسان فرصت را در اختیار مهدی عبدی قرار داد اما برخورد او با مدافع اولسان باعث سرنگونی اش شد.

* دقیقه ۴۵: اشتباه مدافع اولسان در دفع توپ باعث توپگیری مهدی عبدی شد و این بازیکن پس از چند متر حرکت با توپ درون محوطه جریمه ضربه دقیقی را به سمت دروازه زد که توپ به تور چسبید و سرخپوشان یک بر صفر جلو افتادند.

* در حالی که بازی وارد وقت‌های اضافه شده بود داور روی یک صحنه مشکوک شد و درخواست ویدئوچک کرد که در بازبینی پنالتی تایید شد و جونیور ضربه را زد که لک ضربه اول را مهار کرد اما در برگشت این بازیکن توپ را به تور دروازه چسباند تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

مهدی عبدی زننده تک گل پرسپولیس در دیدار فینال

نیمه دوم:

* پرسپولیسی‌ها در شروع نیمه دوم توپ و میدان را در اختیار گرفتند و حملاتی را هم روی دروازه حریف پی ریزی کردند اما نتوانستند خطر جدی را ایجاد کنند.

* دقیقه ۵۳: توپی که روی دروازه پرسپولیس ارسال شده بود با دست مهدی شیری برخورد کرد که در صحنه اول داور متوجه این صحنه نشد اما بعد از درخواست ویدئو چک دومین ضربه پنالتی به سود تیم اولسان اعلام شد. مهدی شیری در این صحنه بی احتیاطی کرد که و وقتی به توپ نرسید با دست به آن ضربه زد تا دومین پنالتی را به تیم حریف هدیه کند.

این ضربه در دقیقه ۵۵ توسط جونیور به گل دوم تبدیل شد. این بار لک بر خلاف ضربه حرکت کرد.

گل دوم اولسان از روی نقطه پنالتی توسط جونیور

* دقیقه ۶۰: پرسپولیس تلاش برای در اختیار گرفتن بازی را آغاز کرد و تیم اولسان هم علاوه بر تمرکز در خط دفاعی چشم به ضد حمله داشت تا بتواند از جلو کشیدن بازیکنان پرسپولیس استفاده کند.

* دقیقه ۷۰: پرسپولیس حملاتش را روی دروازه حریف ادامه داد اما تاکتیک مناسب تیم کره‌ای برای خنثی کردن این حملات به خوبی جواب داد و دفاع چند لایه آنها اجازه نداد سرخپوشان صاحب موقعیت خطرناکی شوند.

* دقیقه ۷۷: تیم کره‌ای در یکی از ضد حملاتی که ایجاد کرد تا درون محوطه جریمه پرسپولیس پیش آمد اما ضربه آرام بازیکن این تیم را حامد لک مهار کرد.

* دقیقه ۸۴: مدافع تیم فوتبال اولسان درون محوطه جریمه روی احمد نورالله‌ی فشاری وارد کرد که منجر به سرنگونی او شد که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به پنالتی داشتند اما پس از ویدئوچک داور قطری پنالتی بودن این صحنه را رد کرد.

* دقیقه ۸۹: بشار رسن پشت محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت خوب برای شوتزنی شد اما ضربه او به مدافعان پر تعداد اولسان خورد و در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

در پنج دقیقه وقت اضافه پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند اما حملات این تیم راه به جایی نبرد تا سرخپوشان در دومین رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازهم ناکام بمانند و نتوانند طلسم سال‌ها جام نگرفتن تیم‌های ایرانی را بشکنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا