اقتصادی

دو محصول بهبود یافته ایران خودرو معرفی شد

دو محصول راناپلاس و سورن پلاس، محصول بهبود یافته ایران خودرو و مجهز رانا و سورن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به جامعه معرفی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، هم زمان با دهه مبارک فجر، محصولات رانا پلاس و سورن پلاس ایران خودرو  معرفی شد. این دو خودرو با امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خواست مشتریان مهیا شده است. 
حجم موتور سورن پلاس برابر با ۱۶۵۰ سی.سی و توان موتور ۱۱۵ اسب بخار در ۶ هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر در ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه شرایط مطلوبی را برای رانندگی فراهم می‌کند. از جمله تغییرات و بهبودهای اعمال شده در سورن پلاس می توان به چراغ جلو با طراحی جدید و مجهز به چراغ روز، چراغ عقب طرح جدید، فرمان جدید طرح چرم، کروز کنترل، سه سنسور عقب، قاب روی موتور، رینگ اسپرت دورنگ و  عایق سقف طرح جدید  اشاره کرد. 
شیشه دودی، رودری ها با روکش جدید، قطعات تزییناتی جدید  داخلی، جلو پنجره مشکی براق و اسپویلر روی صندوق عقب نیز از دیگر تغییراتی است که بر جذابیت سورن پلاس افزوده است. 
رانا پلاس نیز دیگر محصول معرفی شده ایران خودرو در دهه مبارک فجر است. حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی.سی بوده و توان موتور نیز ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور راناپلاس ۱۴۲ نیوتن متر در ۴ هزار دور در دقیقه است. 
با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در طراحی این خودرو، امکان به‌کارگیری سیستم کروز کنترل، فرمان برقی، چراغ دی لایت و گیربکس اتوماتیک نیز فراهم شده است.
از مهم‌ترین تغییرات ظاهر بیرونی راناپلاس می‌توان به دستگیره‌ها و زه‌های درب هم رنگ بدنه، طرح جدید جلو پنجره، آینه‌های جانبی مجهز به راهنماو چراغ های جلو عقب با طراحی جذاب و به روز اشاره کرد. 
همچنین در تزئینات داخلی راناپلاس نیز تغییرات متعددی اجرا شده که می‌توان به داشبورد و رودری با طرح چرم جدید که برای نخستین بار در محصولات تولید داخلی ایران خودرو  مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد.
 صندلی‌های این مدل با طرح پارچه جدید به سیستم ایزوفیکس  جهت اتصال صندلی کودک و پشت‌سری‌های قابل تنظیم برای سرنشین عقب مجهز شده است. همچنین طرح جدید کنسول میانی خودرو به‌صورت یکپارچه با کلیدهای شیشه بالابر جلو و عقب جدید و کلید تنظیمات آینه‌ها و طرح جدید دسته دنده با پایه کربن و کروم، از دیگر تغییرات رانا پلاس به شمار می‌رود.  
نمایشگر جلوآمپر بصورت دیجیتال بوده و غربیلک فرمان آن مجهیز به کلیدهای کنترلی تنظیم سیستم صوتی، کروز کنترل و بلوتوث است.
طبق برنامه ریزی انجام شده، با اجرای تعهدات این دو خودرو تا پایان امسال، از سال آینده این دو خودرو سال به بازار عرضه و جایگزین مدل های قبلی خواهد شد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا