کسب و کار

دو نوع اصلی پرورش خیار

گلخانه ای و فضای باز دو گونه اصلی خیار هستند. اگر در حال کاشت خیار گلخانه ای هستید، نوع خیار خود را در خواربار فروشی محلی خود دریافت خواهید کرد. امروزه قیمت خیار سبز گلخانه ای کمی گران شده است.

خیارهای گلخانه ای شکلی استوانه ای بلند و پوستی صاف و سبز روشن دارند. گونه های گلخانه ای خیار را نباید گرده افشانی کرد زیرا طعم کمتری را ایجاد می کند. به منظور جلوگیری از این طعم تلخ در خیار خود، یا هر گونه گل نر را حذف کنید یا یک نوع خیار هیبریدی F1 کاملا ماده مانند خیار بلا خریداری کنید.

گونه های بیرونی به دلیل پوست ناهموارشان به خیار رج نیز معروف هستند. این خیارها نسبت به خیار گلخانه ای کوتاه تر و پرپشت تر هستند. اگر در حال رشد انواع خیار در فضای باز هستید، آنها به گرده افشانی نیاز دارند. به طور کلی، می توانید این کار را به طبیعت بسپارید، زیرا حشرات این کار را به خوبی انجام می دهند.

آیا می توانم خیار را از دانه پرورش دهم؟

بله، شما می توانید خیار را از دانه پرورش دهید، اما مهم است که زمان سال را درک کنید. جالب است بدانید قیمت فروش سیر سیاه زمانی که کاشت آن از دانه باشد بسیار گران می باشد.

زمانی از سال که بذر خیار خود را می کارید بستگی به این دارد که آیا یک گلخانه گرم شده دارید، یک گلخانه بدون گرما، یا اینکه آیا در خارج از خانه می کارید. اگر گلخانه شما گرم شده باشد، می توانید در اوایل فوریه بکارید. اگر بذرهای خود را بیرون می کارید تا ماه مه صبر کنید. اگر یک تکثیرگر گرم نشده دارید که در آن کاشت کنید، کاشت در اواسط مارس یا اوایل آوریل مشکلی ایجاد نمی کند.

هنگامی که بذر خیار خود را می کارید، می خواهید از گلدان های زهکشی رایگان ۷.۵ سانتی متری استفاده کنید. بذرها باید در عمق ۱ سانتی متری کاشته شوند. بعد از کاشت بذرها باید به مدت ۷ ۱۰ روز در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری شوند. می توانید این کار را با قرار دادن گلدان های خود در یک تکثیر کننده یا داخل یک کیسه پلاستیکی انجام دهید.

بعد از اینکه بذرهای خیار شما جوانه زدند، به سادگی آنها را به یک طاقچه روشن و آفتابی منتقل کنید، جایی که می توانند گرم بمانند تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند که بتوان آنها را پیوند زد. سعی کنید گیاهان شما خیلی سرد نشوند، آنها باید در دمای حداقل ۱۵ درجه سانتیگراد نگهداری شوند. توجه داشته باشید که گیاهان خیار شما چقدر آب می گیرند، کمپوست باید مرطوب باشد، اما کاملا اشباع نشده باشد. مقدار کمی آبیاری کنید، اما نسبتاً اغلب آب دهید. نهال خیار ممکن است در برابر نور مستقیم خورشید بسوزد، بنابراین اگر نور خورشید قوی و مستقیم است مراقب آنها باشید. آن گیاهان ریز شکننده هستند، زمانی که به اندازه کافی بزرگ شدند تا پیوند شوند، مهم است که با ریشه ها ملایم باشید.

آیا می توانم خیار را از دانه پرورش دهم؟

زمان صحیح برداشت خیار

به طور معمول دوازده هفته طول می کشد تا یک خیار به اندازه کافی بزرگ شود تا برداشت کند. این دستورالعمل دوازده هفته ای می تواند با انواع مختلف کمی تغییر کند. کیوی نیز همین بازه زمانی را دارد به همین دلیل در دوران قبل از برداشت کیوی، خرید کیوی صادراتی بسیار پر فروش است. مراقب خیارهای خود باشید و زمانی که هنوز جوان هستند برداشت کنید. میوه‌ های قدیمی ‌تر طعم شیرینی نخواهند داشت، هنگامی که میوه‌ های شما علائم تولید دانه را نشان می‌ دهد ممکن است طعم تلخی پیدا کند.

هنگام برداشت خیار از آفتاب داغ بعد از ظهر خودداری کنید. صبح زود بهترین زمان برای برداشت محصول است. از یک چاقوی تیز یا هرس دستی برای جدا کردن میوه از گیاه استفاده کنید.

اگر خیار خود را اغلب برداشت کنید، فصل طولانی تری خواهید داشت. واریته‌های بیرونی ممکن است تا ماه سپتامبر به تولید میوه ادامه دهند و انواع گلخانه ‌ای می‌توانند تا اکتبر به تولید خود ادامه دهند.

زمان صحیح برداشت خیار

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا