سیاسی

دیدار رئیس جمهور با ایرانیان مقیم خارج طی ماه‌ها آینده

وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری نشست ایرانیان مقیم خارج کشور با رئیس‌جمهور در شش ماه آینده خبر داد.

به گزارش روندبازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست شورای‌عالی در گفتگویی با اشاره به جزئیاتی از این نشست، گفت: در این نشست مقرر شد حداکثر شش ماه آینده یک روندی را شروع کنیم که در بین جامعه ایرانیان مقیم هر منطقه، حوزه و یا کشور براساس ترکیب جمعیت ایرانیانی که در آن کشور داریم، تعدادی از افراد به عنوان معتمدین ایرانیان مقیم آن کشور به ما معرفی شوند و ما بتوانیم در شش ماه آینده نشستی را با حضور رئیس‌جمهور برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اعضای تشکیل‌دهنده این نشست، اظهار کرد: بخشی از اعضای نشست افراد اصلی عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هستند و حداقل ۵۰ درصد دیگر را نمایندگان واقعی و معتمدین ایرانیان در همه مناطق تشکیل می‌دهند و مثل یک شورای شهری است که در واقع در داخل کشور سامان دادیم تا بتوانیم در مورد ایرانیان خارج از کشور چنین شورا، تجمع و ساختاری را داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: هدف از تشکیل چنین شورایی این است که به طور دقیق مشکلات ایرانیان خارج از کشور را لمس کنیم و آن‌ها نیز از این فرصت برخوردار شوند که به ما در رفع و حل مشکلات کمک کنند.

امیرعبداللهیان با اشاره به مشکلات ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: بخشی از ایرانیان در سفرها به من می‌گویند که مثلاً در یک کشور خدمات کنسولی خیلی خوب و صمیمانه به ایرانیان داده می‌شود، اما در کشور دیگری ممکن است به خاطر نوع رفتار همکار و یا کارمند محلی ما برداشت دیگری داشته باشند که حضور سفرا و سرکنسول‌های ما در بین ایرانیان مقیم خارج از کشور و جامعه ایرانیان کمک می‌کند که ما درک درستی از این موضوع پیدا داشته باشیم.

منبع: مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا