فرهنگی

«دیو و دلبر»؛ رکوردشکن جدید دیزنی

«دیو و دلبر» که بازسازی انیمیشن قدیمی «دیزنی» است، رکورد دیگر آثار لایواکشن این کمپانی را پشت سر گذاشت.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، «سی.ان.بی.سی» نوشت: کمپانی «والت دیزنی» طی آخر هفته گذشته فیلم رئال‌انیمیشن «دیو و دلبر» را روانه سینماها کرده که فروش آن تاکنون رکورد دیگر محصولات این کمپانی را پشت سر گذاشته است.

این فیلم بیشترین تعداد فروش بلیت آثار خانوادگی را در تاریخ «فاندانگو» که سایتی برای فروش بلیت سینماست، به خود اختصاص داده است.

کمپانی فیلمسازی «دیزنی» چند سالی است دست به بازسازی آثار کلاسیک خود زده و جدیدترین آن‌ها، «دیو و دلبر» است. این فیلم با بازی «اما واتسون» در نقش «بل»، اولین آخرهفته خود را با موفقیت تمام در سینماهای آمریکا سپری کرد.

فروش چند روز گذشته‌ی «دیو و دلبر» حدود ۱۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده، اما مدیر یکی از سایت‌های سینمایی اعتقاد دارد فروش این فیلم بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

«دیزنی» پیش از این «شرور»، «کتاب جنگل» و «سیندرلا» را به صورت لایواکشن روانه پرده نقره‌ای کرده بود که همگی در گیشه موفق بودند. سال گذشته دیزنی «کاپیتان آمریکا: جنگ‌های داخلی»، «به دنبال دُری»، «زوتوپیا» و «داستان جنگ ستارگان» را به نمایش درآورد که همگی از کارهای موفق گیشه داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شدند.

در حال حاضر رکورد پرفروش‌ترین فیلم در اولین آخرهفته اکران، متعلق به «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» است که ۱۶۶ میلیون دلار فروخت.

انیمیشن کلاسیک «دیو و دلبر» در ۲۲ نوامبر سال ۱۹۹۱ توسط کمپانی «والت دیزنی» اکران شد و توانست چندین جایزه اسکار از اسکار بهترین ترانه و موسیقی را کسب کند. کارگردانی فیلم جدید «دیو و دلبر» را «بیل کاندون» با فیلمنامه‌ای از «استفن چبووسکی» بر عهده داشته و «اما واتسون» به همراه «دن استیونز» نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند.

کمپانی «دیزنی» که چند سالی است ساخت فیلم‌های جدید براساس انیمیشن‌های کلاسیک را در برنامه خود قرار داده، هم‌اکنون مشغول مذاکره با «گای ریچی» برای کارگردانی فیلم «علاء‌الدین» بر اساس انیمیشن معروف سال ۱۹۹۲ است. فیلم «مولان» برگرفته از انیمیشن سال ۱۹۹۸ نیز در دست ساخت است. «دیزنی» اخیرا برای ساخت نسخه رئال‌انیمیشن «شیر شاه»، «پری دریایی کوچک»، «الیور توئیست» و «سفید برفی» نیز اعلام آمادگی کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا