سیاسی

رئیس‌جمهور عازم ریاض شد

رئیس جمهور امروز (شنبه) به منظور شرکت در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی عازم ریاض شد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، صبح امروز – شنبه – به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، عازم عربستان سعودی شد.

به دنبال حملات وحشیانه و جنایت‌بار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه، رئیسی در پی یک سلسله تحرکات دیپلماتیک و در گفت وگوهای تلفنی و حضوری با سران کشورهای اسلامی، پیگیر برگزاری اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی بود که این نشست امروز به میزبانی رئیس دوره‌ای این سازمان در ریاض عربستان برگزار می‌شود.

سیدابراهیم رئیسی در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه مسئله فلسطین و جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در غزه مهمترین دغدغه امروز جهان اسلام و بلکه جامعه بشری است، تاکید کرد: بر ضرورت فشار همه‌جانبه جهان اسلام بر رژیم جنایتکار صهیونیستی، قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونسیتی را به‌عنوان اقدامی موثر و بازدارنده در توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین خواستار شد.

وی افزود: اگر نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی در عربستان منجر به کمک به ملت فلسطین و نجات آنها نشود، دامنه درگیری‌ها در منطقه افزایش می‌یابد.

 خبرنگار: هادی فرهنگ زاد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا