سیاسی

«رافائل گروسی» جمعه به ایران می‌آید

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه به تهران سفر کرده و با مقامات ایران دیدار خواهد داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است عصر جمعه هفته جاری وارد تهران شود.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان این سفر با مقامات کشورمان ملاقات‌هایی را انجام خواهد داد.

به گزارش رویترز، این دیدار در حالی رخ می‌دهد که محور غربی- عبری در تلاش برای بزرگ نمایی گزارش ادعایی بلومبرگ درارتباط با غنی سازی ۸۴ درصدی اورانیوم از سوی تهران است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق روال همیشگی و به طور ویژه به خصوص در این شرایط که امپریالیسم رسانه‌ای عملیات روانی و تهاجمی‌اش را برای تخریب کشور انجام می‌دهد، سعی کرد روابط با آژانس را تیره و تار نشان دهد اما به لطف الهی در دو ماه گذشته رفت و آمدها با آژانس در سطح کارشناسی و معاونان انجام شد و در دو هفته گذشته هیات‌هایی از آژانس در تهران حضور یافتند و تبادل نظر شد.

وی بیان کرد: در این تبادل نظرها و رایزنی‌ها مواردی از جمله عدم انطباق بیانیه طراحی چیدمان سانتریفیوژها یا یک ذره، خوب مرور شد و بحث و کارشناسی شد و نهایی شده و مشخص شده که انحراف خاصی وجود ندارد و این موضوعات با توجه به بحث‌های کارشناسی واجد اهمیت نبوده که به عنوان یک موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: همچنین درباره موارد پادمانی باید برای روشنگری پاسخ‌هایی که دادیم مذاکره انجام می‌شد. برخی القا می‌کنند که پاسخ داده نشده است این درست نیست. پاسخ‌ها در چند صد صفحه ارسال شده بود و باید با حوصله با آنها مرور می‌کردیم و این امر هم تداوم دارد و گفت‌گو شده است و در همین راستا در سفر آقای آپارو معاون پادمانی مدیرکل آژانس و مذاکراتی که انجام شد دعوت رسمی از آقای گروسی کردیم و ان‌شاءالله در یکی دو روز آینده به تهران می‌آیند.

به نقل از: خبرگزاری رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا