کسب و کار

راهنمای استفاده از کباب پز+کد تخفیف خرید

از غذاهای پرطرفدار و لذیذ، غذاهای کباب شده و گریل شده می باشند که طعم و عطر جذابی دارند و انتخاب بسیاری از افراد برای دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی هستند. از واژه باربیکیو برای نوعی طبخ غذا در فضای آزاد استفاده می شود که به دلیل مزیت هایی که دارد، در میان افراد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع باربیکو و مزیت های استفاده از آن آشنا شویم.و همینطور شما را برای خرید باربیکیو راهنمایی خواهیم کرد.

باربیکیو چیست؟

باربیکیو نوعی از روش پخت غذا می باشد که در معنای لغوی، به معنای طبخ غذا در دمای کم و به صورت تدریجی است. طی این روش، گوشت را بر روی سیخ و یا میله های فلزی باربیکو قرار می دهند و سپس با گذاشتن آن در معرض حرارت، صبر می کنند تا مغز پخت گردد.

حرارت مورد نیاز برای پختن گوشت طی این روش توسط ذغال، گاز و یا برق تامین می شود. در واقع در این نوع پخت، گوشت در اثر حرارت غیرمستقیم آتش پخته می شود. بنابراین به هر وسیله ای که بتوان گوشت را به واسطه آن با حرارت پایین و در مدت زمان طولانی تری طبخ کرد، باربیکو گفته می شود.

اخبار مرتبط

با استفاده از باربیکیو می توان حتی گوشت های بزرگ و استخوان دار را نیز به طوری که مغز پخت شوند، طبخ نمود. از نکات اصلی پخت غذا با استفاده از باربیکیو این است که گوشت در تماس غیرمستقیم با شعله های آتش می باشد که همین موضوع فرآیند پخت را کمی طولانی می کند.

تاریخچه باربیکیو

کلمه باربیکیو از کلمه باباکوآ نشات می گیرد که هدف از آن دودی کردن غذاها بوده است. اولین باربیکوها در کشور هند و برای طبخ غذاهای دریایی و سبزیجات مورد استفاده قرار گرفته اند. بعد ها به منظور تلفظ راحت تر، باباکوآ به باربیکیو تغییر پیدا کرده است.

مزایای طبخ غذا با استفاده از باربیکیو

استفاده از باربیکیو برای پخت انواع گوشت، دارای مزایای مختلفی می باشد که همین موضوع منجر به استقبال زیاد از انواع باربیکیو شده است. در ادامه به مزیت های طبخ غذا با استفاده از باربیکیو پرداخته ایم:

  • پخت غذا با استفاده از باربیکیو سبب می شود تا گوشت کاملا خشک نشود و حالت آبداری پیدا کند.
  • با استفاده از باربیکیو های ذغالی، گوشت کبابی طعم دودی جذابی پیدا می کند که مورد پسند بسیاری از افراد است.
  • به کمک باربیکیو شما قادر خواهید بود حرارت مورد نیاز برای طبخ گوشت کبابی را تنظیم کنید.
  • انواع باربیکیو شرایط طبخ آسان غذا را فراهم می کنند، بنابراین نیازی نیست طی این روش نگران سوختن دستتان باشید.
  • بسیاری از انواع باربیکیو ها دارای قابلیت قطع سیستم خودکار هستند.

تفاوت گریل کردن با باربیکیو

در روش گریل کردن برای طبخ غذا، گوشت باید در معرض مستقیم حرارت آتش قرار بگیرد، به همین دلیل در مدت زمان کوتاه تری نیز پخته می شود. اما همانطور که اشاره کردیم با روش باربیکیو غذا در معرض حرارت مستقیم قرار ندارد و همین موضوع فرآیند پخت گوشت را تدریجی و طولانی می کند.

انواع باربیکیو

باربیکیو ها متناسب با سوخت مورد نیاز دارای انواع متفاوتی هستند که از رایج ترین آن ها می توان به باربیکیو ذغالی، گازی، باربیکو سنگی، باربیکیو آپارتمانی و … اشاره کرد. در ادامه پیرامون هر کدام از باربیکیو ها توضیحات مختصری را آورده ایم:

  1. باربیکیو گازی

یکی از انواع رایج باربیکیو ها، باربیکیو گازی است که با استفاده از گاز شهری کار می کند و در جنس های مختلف چدنی، استیل و … تولید می شوند.

اگر مایل به خرید باربیکیو برای خانه های شهری و آپارتمان ها می باشید، باربیکیو گازی گزینه مناسبی می باشد چراکه به راحتی در تراس، پشت بام، حیاط خانه و … نصب می شود. از دلایل محبوبیت باربیکیو های گازی این است که در مدت زمان کوتاهی گرم می شود و تمیزکردن آن بسیار آسان است و نیاز به وقت و انرژی زیادی برای آشپزی کردن با آن نیست.

۲.باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی محبوب ترین نوع باربیکو است چراکه گوشتی که بر روی آن تهیه می شود دارای طعم دلپذیر تری است و مورد پسند اغلب افراد می باشد. زمان پخت گوشت بر روی باربیکیوهای ذغالی طولانی تر است و همین پخت آهسته سبب می شود که غذاها نرم شده و از طعم بهتری برخوردار باشند.

از آنجایی که باربیکیو های ذغالی دود زیادی را ایجاد می کنند، برای خانه های ویلایی مناسب تر هستند و همینطور روشن کردن آن ها نیز نیازمند اختصاص زمان کافی است.

۳.باربیکیو سنگی و گابیونی

از دیگر انواع باربیکیو ها، باربیکیو سنگی و گابیونی است. گابیون ها نوعی سبدهای توری هستند که درون آن ها پر از مصالح سنگی است. این باربیکیو های سنگی برای کسانی مناسب است که در حیاط خود فضای کافی دارند.

۴.باربیکیو آجری

این نوع از باربیکیو ها به گونه طراحی و ساخته شده اند که یک محفظه در داخل دیوار آجری مانند قرار گرفته است؛ به همین دلیل گرد و غبار و دود حاصل از سوختن کباب ها در داخل محفظه آجری به دام می افتد. این نوع از باربیکیوها برای بالکن ها و یا حیاط خلوت خانه ها بسیار مناسب هستند و به راحتی می توان از آن ها استفاده نمود.

۵.باربیکیو برقی

همانطور که از نام باربیکیو برقی مشخص است، در این نوع از باربیکیوها از ذغال و گاز استفاده نمی شود، به همین دلیل آتش و شعله ای هم ایجاد نمی گردد. این نوع از باربیکیو ها باید در محلی که به پریز برق دسترسی وجود دارد، قرار داده شود.

  1. باربیکیو آپارتمانی

امروزه بیش از گذشته زندگی آپارتمان نشینی افزایش پیدا کرده است و افراد با معضل کمبود جا و فضا مواجه شده اند. افرادی که تمایل دارند در آپارتمان خود کباب درست کنند اما فضای کافی برای اینکار را ندارد، می توانند از باربیکیو آپارتمانی استفاده کنند.

مشخصه اصلی این باربیکیو ها، داشتن آتشدان و همینطور ابعاد بسیار کوچک می باشد. باربیکیو های آپارتمانی معمولا گازسوز هستند.

نکات راهنمای خرید باربیکیو

در صورتی که مایل هستید یک باربیکیو را برای خود خریداری کنید، اما نمی دانید کدام نوع باربیکیو برای شما مناسب است، لازم است به نکات مهم خریداری باربیکیو توجه داشته باشید:

۱.اندازه باربیکو

بسیار مهم است که شما یک باربیکیو با اندازه ای متناسب را خریداری کنید؛ اگر به طور معمول برای ۴ تا ۶ نفر کباب آماده می کنید، پیشنهاد می شود یک باربیکیو با ابعاد ۴۰ یا ۴۵ سانتی متر خریداری کنید. باربیکیو با این ابعاد بسیار پرفروش می باشد، اما بدیهی است برای درست کردن کباب بیشتر نیازمند باربیکیو با سایز بزرگ تر هستید.

فراموش نکنید باربیکیو های بزرگ تر ضمن نیاز به فضای کافی، مصرف انرژی بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال در باربیکیوهای ذغالی سایز بزرگ، به ذغال بیشتری برای ایجاد حرارت لازم، جهت طبخ گوشت نیاز است.

۲.انتخاب نوع مناسب باربیکیو

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، امروزه انواع باربیکیوها در انواع باربیکیو رومیزی، ایستاده، برقی و گازی در بازار وجود دارند. افراد می توانند متناسب با ویژگی های هر باربیکیو، امکاناتی که برای آن ها نیاز است و همینطور بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اند، از انواع باربیکیو خریداری کنند.

  1. قابلیت جابه جایی باربیکیو

بسیاری از افراد تمایل دارند باربیکویی را خریداری کنند که امکان جا به جایی آن وجود داشته باشد. مدل هایی از باربیکیو که دارای ابعاد کوچک تری هستند، قابل جا به جایی می باشند و می توان از آن ها در حیاط خانه و یا در دل طبیعت استفاده کرد.

۴.انتخاب برند مناسب برای باربیکیو

برندهای مختلفی اقدام به تولید باربیکیو کرده اند اما هر کدام دارای ویژگی ها و سطح کیفیت متفاوتی هستند که بدیهی است قیمت های متفاوتی نیز دارند. لازم است برای اینکه یک باربیکیو با کیفیت را خریداری کنید، به سراغ برندهای معروف بروید.

ممکن است برای خرید باربیکیو از برندهای معتبر هزینه بیشتری را پرداخت کنید، اما مطمئن خواهید بود که می توانید چندین سال بدون نیاز به تعمیرات از باربیکیو خود استفاده کنید. بنابراین به هیچ عنوان پول خود را برای خرید باربیکیو های تقلبی و ارزان قیمت صرف نکنید چراکه در مدت زمان کوتاهی کیفیت و کارایی خود را از دست خواهند داد.

نکات مهم در نگهداری و استفاده از باربیکیو

  • سعی کنید پیش از استفاده از باربیکیو و همینطور پس از آن، کباب پز خود را تمیز کنید تا ضمن رعایت مسائل بهداشتی، وسیله شما عمر، دوام و ماندگاری بالایی نیز داشته باشد.
  • در صورتی که یک باربیکیوی گازی خریداری کرده اید، در صورت خاموش شدن شعله، بهتر است شیر گاز را ببندید و پس از چندین دقیقه صبر کردن، اقدام به روشن کردن آن کنید.
  • برای تمیز کردن و نظافت باربیکیو و صفحه گریل از ماده شوینده مناسب استفاده کنید.
  • اگر می خواهید باربیکیو خود را تمیز کنید، اجازه دهید حرارت درونی آن کاملا تخلیه شود و پس از سرد شدن بدنه اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • در باربیکیوهای ذغالی از هر گونه مواد آتش زایی در داخل محفظه استفاده نکنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی ویلاسازه

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا