کسب و کار

راهنمای انتخاب حوله خشک کن و هر آنچه که در مورد حوله خشک کن برقی باید بدانید

چکیده : حوله خشک کن، یکی از انواع سیستم های گرمایشی و تاسیساتی است که در منازل، هتل ها و اماکن اقامتی و تفریحی و… به منظور خشک کردن لباس، حوله و همچنین گرمایش محیط استفاده می شود. در ادامه سعی می‌کنیم شما را با انواع حوله خشک کن، عملکرد مدل‌های مختلف آن و نکات مهم در هنگام خرید این محصول، آشنا کنیم.

حوله خشک کن، یکی از انواع سیستم های گرمایشی و تاسیساتی است که در منازل، هتل ها و اماکن اقامتی و تفریحی و… به منظور خشک کردن لباس، حوله و همچنین گرمایش محیط استفاده می شود. در ادامه سعی می‌کنیم شما را با انواع حوله خشک کن، عملکرد مدل‌های مختلف آن و نکات مهم در  هنگام خرید این محصول، آشنا کنیم. از آنجایی که این متن، حاوی کاربردی ترین نکات در مورد حوله خشک کن می‌باشد لذا پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتها، همراه ما باشید.

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن نوعی رادیاتور است که به دلیل نصب بر روی دیوار، فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهد و بیشتر در حمام و سرویس بهداشتی برای گرم کردن محیط استفاده می‌شود. علاوه براین، همانطور که از اسمش پیداست برای خشک کردن حوله و لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حوله خشک کن‌ها از لحاظ مصرف انرژی

حوله خشک کن‌ها از لحاظ عملکردی به ۳ دسته حوله خشک کن مرکزی (آبی)، حوله خشک کن برقی و حوله خشک کن دوگانه تقسیم می‌شوند:

۱.حوله خشک کن مرکزی (آبی) (Towel Warmer Central)

حوله خشک کن مرکزی به سیستم گرمایش مرکزی یا پکیج  وصل می‌شود و نیاز به لوله کشی دارد، زیرا جریان آب گرم درون لوله ‌ها همانند دیگر رادیاتورها باعث گرم شدن محیط می‌شود.

۲.حوله خشک کن برقی (Towel Warmer Electric)

حوله خشک کن برقی نیاز به لوله کشی ندارد و فقط با نصب آن در محل مورد نظر واتصال به جریان برق، می‌توان از گرمای حاصل شده از المنت های موجود در دستگاه استفاده کرد. حوله خشک کن برقی کم مصرف می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای هر فضایی باشد. در فروشگاه آریاتیس، می توانید انواع مدل های حوله خشک کن برقی آریاتیس، را مشاهده کنید.

۳.حوله خشک کن دو گانه (Dual Towel Warmer)

حوله خشک کن دوگانه علاوه بر اینکه در روزهای سرد سال با اتصال به لوله‌های سیستم گرمایشی ساختمان بعنوان رادیاتور عمل  می‌کند، می‌تواند در سایر فصل‌ها با بهره گیری از سیستم برقی داخل دستگاه کارآمدترین نوع حوله خشک کن به حساب بیاید.

از انواع حوله خشک کن می‌توان به حوله خشک کن برقی کم مصرف استیبل الترون مدل BHE 175T Classic اشاره کرد که دارای سیستم توربو فن گرمایشی است، به طور واضح تر دارای یک هیتر فن دار می‌باشد که جدا از رادیاتور، محیط مورد نظر را به سرعت گرم می‌کند.

کنترل پنل موجود روی دستگاه این امکان را به کاربر می‌دهد تا با روشن کردن دستگاه و انتخاب دمای دلخواه در زمان‌بندی مشخص بهترین نتیجه دلخواه را دریافت کند.

مزایای حوله خشک کن برقی

حوله خشک کن های برقی دارای مزیت های ویژه ای هستند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

  • حوله خشک کن برقی وسیله ای گرمایشی است که علاوه بر ایجاد گرمایی مطبوع در محیط‌هایی مانند حمام، سرویس بهداشتی، راهروها، انباری، آشپزخانه، اتاق‌های کوچک، رختکن‌های سالن‌های ورزشی و استخرها می‌توان از آن برای خشک کردن حوله و لباس ها استفاده کرد.
  • حوله خشک کن برقی قابلیت نصب در هر فضایی را دارد و برخلاف حوله خشک کن های آبی نیاز به لوله کشی نداشته، و پس از اتمام کار ساختمان در هر قسمت از سرویس بهداشتی قابل نصب میباشد.
  • با انتخاب حوله خشک کن برقی در بخشی از هزینه های لوله کشی صرفه جویی خواهد شد.
  • از دیگر مزایای مهم حوله خشک کن کنترل رطوبت محیط و جلوگیری از رشد قارچ و باکتری‌ها در محیط‌های مرطوب و تاریک می‌باشد.
  • حوله خشک کن مخصوصاً حوله خشک کن شیشه ای، به دلیل شکل ظاهری زیبایی که دارد می‌تواند علاوه بر کاربردهای اشاره شده به عنوان یک وسیله دکوری در منزل مورد استفاده قرار گیرد.
  • از حوله خشک کن برقی کم مصرف به صورت ۲۴ ساعته می‌توان استفاده کرد زیرا بر خلاف سایر دستگاه‌های گرمایشی هزینه مصرف انرژی کمتری دارد که این خود می‌تواند از بزرگترین مزیت‌های حوله خشک کن برقی باشد.

انواع حوله خشک کن از لحاظ جنس و شکل ظاهری

حوله خشک کن آلومینیومی:

این حوله خشک کن می‌تواند یکی از گزینه های مناسب هنگام خرید حوله خشک برقی باشد زیرا به دلیل جنس آلومینیومی‌اش قابلیت شکل پذیری زیادی دارد که این مورد خود باعث ایجاد طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از انواع حوله خشک کن برقی می‌شود.

حوله خشک کن آلومینیومی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و نسبت به حوله خشک کن فولادی وزن کمتری دارد و دارای نصب راحت‌تری می‌باشد.

این حوله خشک کن در برابر زنگ زدگی و رطوبت مقاوم است.

حوله خشک کن فولادی سبک:

حوله خشک کن هایی که از جنس لوله های فولادی سبک ساخته میشوند بسیار وزن سبکی دارند و عموما با پوشش رنگهای مختلف کوره ای، الترو استاتیک و کروم بوده، در برابر آب و رطوبت محیط بسیار مقاوم و از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه میباشند. وزن سبک این نوع حوله خشک کن یکی از مهمترین مزیت های آن بوده و قابل نصب  برروی دیوارهای کناف نیز میباشند. بیشترین کاربرد این نوع از لوله های سبک در ساخت حوله خشک کن برقی میباشد .

حوله خشک کن استیل ضد زنگ:

این نوع حوله خشک کن در برابر زنگ زدگی، رسوب و خوردگی مقاومت بالایی دارد و به دو صورت ساده و رنگ شده در بازار موجود است که پیشنهاد ما به شما خرید حوله خشک کن استیل رنگ شده می‌باشد.

حوله خشک کن استیل ضد زنگ جزء بهترین انواع حوله خشک کن آبی می‌باشد اما به دلیل جنس آن، این نوع حوله خشک کن طول عمر بالایی دارد.

حوله خشک کن فولادی:

این نوع حوله خشک کن در برابر خورنگی آب مقاومت کمتری داشته اما بدلیل ضخامت لوله ها عمر نسبتا مناسبی دارد . پوشش خارجی این نوع حوله خشک کن از رنگ کوره های یا الکترو استاتیک بوده که  باعث جلوگیری از زنگ زدگی در محیط مرطوب سرویس بهداشتی میشود.

اکثر حوله خشک کن های آبی موجود در بازار از این نوع میباشند.

حوله خشک کن شیشه ای:

همانطور که از اسمش پیداست نمای بیرونی این حوله خشک کن از شیشه با مقاومت حرارتی بالا ساخته شده است که در برابر شکستگی و ضربه بسیار مقاوم می‌باشد.

حوله خشک کن شیشه ای دارای طرح‌ها و مدل‌های دکوراتیو مختلفی می‌باشد که می‌تواند علاوه بر گرم کردن، جنبه تزئینی زیبایی به محیط دلخواهتان بدهد. نمونه ای از حوله حشک کن شیشه ای را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

این نوع از حوله خشک کن نسبت به سایر موارد سبک‌تر می‌باشد و به صورت افقی و عمودی به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توان نصبش کرد.

لازم به ذکر است که قیمت حوله خشک کن شیشه ای نسبت به انواع دیگر آن بالاتر می‌باشد.

نکات مهم هنگام خرید حوله خشک کن

انتخاب و خرید بهترین حوله خشک کن باید از شرکتی معتبر تهیه شود و دستگاه دارای نشان استاندارد باشد علاوه بر این، در هنگام خرید این محصول، لازم است به موارد زیر توجه شود:

  1. خرید حوله خشک کن با توجه به نحوه عملکرد

همانطور که اشاره شد سه نوع حوله خشک کن از لحاظ مصرف انرژی در بازار موجود است که برای استفاده از هر کدام باید زیر ساخت‌های لازم برای نصب وجود داشته باشد.

  1. انتخاب حوله خشک کن برقی مناسب با توجه به متراژ محل مورد نظر:

متراژ محیط مورد نظر با ظرفیت گرمایی حوله خشک کن برقی ارتباط مستقیم دارد به طور کلی برای هر متر مربع بهتر است ۱۱۰ وات در نظر بگیرید، همچنین بهتر است در هنگام خرید حوله خشک کن برقی، ظرفیت دستگاه حدودا ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت گرمایی محاسبه شده باشد.

در حالتی راحت‌تر برای متراژهای کوچک از حوله خشک کنی که داری ۸ لوله می‌باشد و برای متراژهای بزرگتر از دستگاهی با تعداد لوله های ۱۲ تا ۱۴ استفاده می‌شود.

  1. ابعاد حوله خشک کن:

هنگام خرید حوله خشک کن مناسب و کارآمد باید به ابعاد آن هم توجه کنیم تا علاوه بر گرمایش مناسب و ایمنی لازم، نصب آن در محل مورد نظر هم به زیبایی محیط بیفزاید.

  1. جنس حوله خشک کن:

بسیار حائز اهمیت است که بدانیم حوله خشک کن را برای چه فضایی خریداری می‌کنیم زیرا در مکان‌هایی با رطوبت بالا باید از دستگاه‌هایی که خاصیت ضد زنگ زدگی و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند استفاده کرد که در اصطلاح به آنها حوله خشک کن حمام هم می‌گویند.

نکات مهم هنگام نصب حوله خشک کن

محل نصب حوله خشک کن: محل نصب از آن جهت حائز اهمیت است که اگر نصب را در سردترین دیوار ممکن و یا در کنار درب و پنجره انجام دهیم بیشترین کارایی را از لحاظ گرمادهی می‌توانیم داشته باشیم.

همچنین برای انتقال حرارت بهتر از دستگاه به محیط، بهتر است حوله خشک کن با فاصله ای حداقل ۱۰ سانتی‌متر از دیوار و وسایل اطرافش نصب شود.

ارتفاع حوله خشک کن: بهتر است دستگاه با ارتفاعی بین ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر از کف نصب شود.

جمع بندی:

در این نوشتار، تلاش کردیم تا دقیق‌ترین و کاربردی‌ترین اطلاعات در مورد حوله خشک کن، انواع آن و نکات مهم در انتخاب آن را در اختیار شما قرار بدهیم.

آریاتیس؛ بعنوان نماینده رسمی استیبل الترون آلمان، مرجع فروش آبگرمکن های برقی و سیستم های گرمایشی در ایران است. مهم نیست محصول خود را از فروشگاه آریاتیس تهیه کنید یا از فروشگاه دیگری. آنچه برای ما در گروه آریاتیس (aryatisgroup.com) اهمیت دارد، این است که حس خوبی به مخاطبان و مشتریان خود انتقال دهیم. حتی اگراین حس، یک راهنمایی و یا یک نکته کاربردی و کمک کننده به تصمیم درست شما باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا