اجتماعی

راهنمای ثبت نام در سامانه یارانه دستمزد وزارت کار

یارانه دستمزد وزارت کار در واقع برای کمک به کارآفرینان کشور در روزگار کرونایی ایران در سال ۹۹ است و مخصوص استان های کم برخوردار بوده و توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است. برای استفاده از خدمات یارانه دستمزد وزارت کار، بایستی در سامانه ملی یارانه دستمزد وزارت کار ثبت نام کرد.

ببینید | جزئیاتی از تسهیلات جدید کرونایی

نشانی سایت سامانه یارانه دستمزد وزارت کار در نشانی https://pyd.mcls.gov.ir در دسترس است. طرح ملی یارانه دستمزد وزارت کار فهرست استان های مشمول طرح را ارائه کرده است. برخی از ۳۱ استان کشور در استان های مشمول طرح یارانه دستمزد وزارت کار قرار دارد.

استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، قم، گیلان،مرکزی، یزد، البرز، تهران، خراسان رضوی، زنجان، فارس، سمنان، قزوین و کرمان در فهرست استان های مشمول طرح یارانه دستمزد وزارت کار قرار ندارند. لذا اگر در این استان ها زندگی میکنید، مشمول دریافت طرح یارانه دستمزد نیستید.

براساس این طرح کارفرمایان به ازای هر دو نفر نیروی کار بیمه شده موجود، می‌توانند یک نفر را در قالب طرح یارانه دستمزد به کار بگیرند. سابقه بیمه فرد بکارگیری شده در ۲ سال گذشته نباید بیش از ۶ ماه باشد.

برای استفاده از خدمات طرح یارانه دستمزد وزارت کار در سال ۹۹، شما بایستی در یکی از استان های مشمول طرح یارانه دستمزد بوده و دانش اموخته دانشگاهی یا فعال ثبت شده کسب و کار در ایران باشید. به منظور دریافت یارانه دستمزد باید به عنوان متقاضی جوینده کار یا صاحب بنگاه اقتصادی ثبت نام کنید.

یارانه دستمزد وزارت کار

بخش پیش ثبت نام در طرح ملی یارانه دستمزد وزارت کار

اکنون باید در فرم اینترنتی، مشخصات هویتی خود را وارد کنید.

فرم اینترنتی ثبت نام یارانه دستمزد وزارت کار

شما بایستی در این فرم، کد کاربری و رمز عبور را انتخاب کنید که برای ورود به سیستم و تکمیل مدارک و بررسی اطلاعات توسط کارشناسان طرح ملی یارانه دستمزد وزارت کار، الزامی است.

اگر به عنوان کارآفرین یا صاحب یک بنگاه اقتصادی قصد استفاده از یارانه دستمزد برای مدیریت کسب و کار خود و پرداختی به پرسنل دارید، بایستی به بخش بنگاه اقتصادی در قسمت پیش ثبت نام سامانه یارانه دستمزد رفته و فرم زیر را پر کنید. بایستی نوع کارگاه شامل حقیقی یا حقوقی و شهر محل فعالیت را به همراه اطلاعات هویتی خود پر کرده و کد کاربری و رمز عبور تعیین کنید.

بخش پیش ثبت نام بنگاه ها در سامانه یارانه دستمزد وزارت کار

بعد از تایید کد کاربری و رمز عبور درخواستی شما، می توانید به بخش «ورود به سامانه» رفته و وارد سامانه شوید.

تصویر بخش ورود به سامانه در سایت یارانه دستمزد

نکات مهم

  • یارانه دستمزد، وجهی است که توسط وزارت کار، به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار جوینده کار به عنوان یارانه به کارفرمای موضوع دستورالعمل طرح پرداخت یارانه دستمزد، اعطا می شود.
  • هدف طرح نیز کاهش هزینه های استخدام نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری اشتغال و حمایت از تولید و ارتقا تولید داخلی و حمایت از بنگاه های آسیب دیده از شیوع کرونا اعلام شده است.
  • هر استان می تواند حداکثر تا سقف ۴۰ درصد از سهم اشتغال تخصیص یافته را به جوینده کار با تحصیلات دانشگاهی اعطا کند.
  • جوینده کار برای بهره مندی از مزایان یارانه دستمزد باید حداکثر ۳۷ سال بوده و مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته (اولویت دانش اموختگان دانشگاه) و برای زنان سرپرست خانوار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال است.
  • کارگاه ها برای بهره مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد بایستی کد بیمه تامین اجتماعی داشته و نیروی کار فعال داشته و مجوز فعالیت داشته باشد.
  • سقف بهره مندی هر کارگاه، حداکثر تا ۵ برابر میانگین لیست نیروهای بیمه شده نزد تامین اجتماعی در ۱۲ ماه گذشته است.
  • اگر کارگاهی در زمینه دانش بنیان، فعالیت های استارت آپی، کارگاهی دارای نشان سبز سازمان محیط زیست یا کارگاه های برگزیده جشنواره های ملی دارید، در اولویت بهره مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد هستید.
  • طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر جوینده کار، تا سقف ۱۲ ماه است.
  • میزان یارانه دستمزد ، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شواری عالی کار متناسب با سال اجرای طرح است.

اگر کارفرما یا کارگر یا جوینده کار هستید و سوالی درباره طرح یارانه دستمزد وزارت کار دارید، مراتب را از طریق همین سایت معرفی شده به اطلاع کارشناسان برسانید. تا آذر امسال، صدها هزار نفر در سایت ثبت نام کرده اند. این طرح با طرح یارانه معیشتی و یارانه ۴۵۵۰۰ تومان ماهانه و پرداختی ۱۰۰ هزار تومانی به میلیون ها خانوار آسیب پذیر از کرونا در قالب طرح یارانه کالایی که از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز شده، متفاوت است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا