کسب و کار

راهنمای خرید مواد شیمیایی اصل و با کیفیت

آیا هر کسی می تواند اقدام به خرید یک ماده شیمیایی کند؟

خرید مواد شیمیایی از جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز در صنعت و آزمایشگاه ضرورت دارد. بسیاری از تولیدکنندگان و پژوهشگران دائما نیاز به مواد شیمیایی دارند. باید توجه داشت که خرید مواد شیمیایی یک کار کاملا تخصصی است و دانش و اطلاعات خاصی را می طلبد. از آنجایی که مواد شیمیایی در تولید محصولات فراوانی دخیل هستند، کیفیت محصول نهایی رابطه مستقیمی دارد با کیفیت مواد شیمیایی مورد استفاده. همین موضوع باعث شده تهیه مواد شیمیایی مرغوب و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار باشد. فردی که اقدام به خرید یک ماده شیمیایی می کند باید اطلاعاتی جامع در مورد مواد شیمیایی، شرکت های عرضه کننده و برند های معتبر داشته باشد تا محصولی مرغوب با قیمت مناسب خریداری کند. در این مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی جامع برای خرید مواد شیمیایی اصل و با کیفیت، با قیمت مناسب و ضمانت اصل بودن برند به شما ارائه کنیم. 

خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی
خرید مواد شیمیایی

نکات مهم برای خرید مواد شیمیایی

در عصری زندگی می کنیم که تقریبا هیچکس بی نیاز از خرید مواد شیمیایی نیست. بنابراین، بهتر است با نکات ضروری برای خرید مواد شیمیایی آشنا باشیم تا بهتر از عهده این نیاز برآییم.

ابتدا باید به نام علمی ماده شیمیایی که قصد خرید آن را دارید و درجه خلوص و ناخالصی آن توجه کنید. همچنین، برای هر ماده شیمیایی نکات ایمنی و موارد احتیاطی وجود دارد. ضروری است که در هنگام خرید مواد شیمیایی توجهی ویژه به این نکته داشته باشید و نسبت به هشدار ها و موارد احتیاط آگاه باشید. شما باید علاوه بر اطلاع از خطرات و صدمات ناشی از یک ماده شیمیایی، از نحوه خنثی کردن صدمات نیز مطلع باشید. باید اطلاعاتی نیز در مورد واکنش های آن ماده داشته باشید. چراکه برخی مواد شیمیایی نباید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و نیز برخی از آنها ممکن است فرار باشند.

از جمله خطراتی که مواد شیمیایی ممکن است داشته باشند قابلیت اشتعال است. در هنگام خرید مواد شیمیایی، به این نکته توجهی ویژه داشته باشید و پس از خرید، آنها را در جای مناسب و بی خطر قرار دهید. مواد شیمیایی می توانند باعث مسمومیت شوند. پس حتما از تهویه مناسب محل نگهداری آنها اطمینان حاصل کنید. دقت کنید که بسته بندی ماده شیمیایی مورد نظرتان سالم باشد تا خطری ایجاد نکند. مهم ترین نکته آنکه کسی که قصد خرید مواد شیمیایی را دارد باید از برند های مختلف مواد شیمیایی و اصل بودن آنها، ضمانت و قیمت اطلاعات کافی داشته باشد تا در خرید خود متضرر نشود.

خرید مواد شیمیایی
نکات خرید مواد شیمیایی

کاربردهای مواد شیمیایی

قبل از خرید مواد شیمیایی باید با کاربرد های مختلف آنها آشنا باشیم. چراکه ماهیت، نوع و درجه خلوص ماده شیمیایی خریداری شده بستگی به کاربردی دارد که در نظر داریم. مواد شیمیایی در صنایع مختلف و مصارف آزمایشگاهی کاربرد فراوان دارند. در هر نوع استفاده از یک ماده شیمیایی، حساسیت های خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

مواد شیمیایی با نقشی که در صنایع بزرگ و کوچک ایفا می کنند، اطراف ما را احاطه کرده اند. یکی از کاربرد های عمده این مواد در تولید محصولات شوینده و پاک کننده است. دیگر کاربرد مواد شیمیایی، استفاده از آنها در عطرسازی است. در تولید لباس هم گاهی از مواد شیمیایی برای بالا بردن کیفیت پارچه استفاده می شود. مواد شیمیایی همچنین در تولید رنگ و ساخت انواع حشره کش ها مورد استفاده قرار می گیرند. از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی صنعتی می توان به اسید سولفوریک، کلر، اتیلن، اسید فسفریک، آمونیاک، نیتروژن و اکسیژن اشاره کرد.

علاوه بر مصارف صنعتی، انواع مواد شیمیایی در موارد آزمایشگاهی نیز کاربرد دارند. مواد شیمیایی در علومی چون ژنتیک، کالبد شناسی و انگل شناسی، که علوم آزمایشگاهی به شمار می روند، کاربرد فراوان دارند. مواد شیمیایی آزمایشگاهی همچنین در داروسازی، صنایع پتروشیمی نفت و گاز، پژوهش های آکادمیک، تحقیقات و پژوهش های گیاه شناسی، علوم منابع طبیعی و محیط زیست و موارد بسیار دیگر، استفاده می شوند.

شیمی بان آوش
کاربرد های مواد شیمیایی

مواد شیمیایی برند های مرک آلمان و سیگما آلدریچ

در هنگام خرید مواد شیمیایی باید برندی را انتخاب کنید که کیفیت و خوش نامی آن تضمین شده باشد. کسانی که با خرید مواد شیمیایی سر و کار دارند احتمالا بارها نام برندهای مرک آلمان و سیگما آلدریچ را شنیده اند. مواد شیمیایی مرک و سیگما شهرت جهانی دارند و با کیفیت ترین محصولات را عرضه می کنند. همین امر باعث شده صنعت گران و پژوهش گران به خوبی از محصولات این دو شرکت استقبال کنند.

برخی صنایع به جهت آنکه با سلامت انسان در ارتباط هستند، حساسیت های خاصی دارند. صنایعی چون صنایع غذایی، داروسازی و تولید مواد آرایشی و بهداشتی از این دسته صنایع هستند. بسیاری از افراد فعال در این صنایع، برند های مرک و سیگما را به جهت کیفیتی که دارند، برای تولیدات خود استفاده می کنند. چراکه تولیدکنندگان و صنعت گران همواره در تلاشند تا با بکارگیری مواد اولیه اصل و مرغوب، محصولی استاندارد و رضایت بخش ارائه دهند.

در علوم آزمایشگاهی نیز مواد شیمیایی برند مرک و سیگما در گرید های بالا خریداری و استفاده می شود. اهمیت استفاده از مواد اصل و با کیفیت در آزمایش های علمی و تحقیقاتی، کمتر از اهمیت آن در صنایع نیست. چراکه هر پژوهشگری آرزو دارد با دستیابی به نتایج عالی، حاصل تحقیقات خود را در مسیر جهانی شدن قرار دهد. پژوهشگران و محققان بسیاری در زمینه ها و علوم مختلف، برای دستیابی به نتیجه دلخواه، به مواد شیمیایی برند مرک و سیگما رو می آورند. این برند ها توانسته اند راه علم را در زمینه هایی چون کشاورزی، شیمی، پزشکی، داروسازی، میکروبیولوژی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و… هموار کنند.

خرید مواد شیمیایی مرک آلمان
محصولات مرک و سیگما آلدریچ

سخن آخر

شرکت شیمی بان آوش بعنوان یکی از بزرگترین واردککندگان مواد شیمیایی از شرکت های مرک آلمان و سیگما آلدریچ می باشد . شرکت های مرک و سیگما آلدریچ با تنوع گسترده ای از محصولات، حجم بزرگی از نیاز جهانی به مواد شیمیایی را پوشش میدهند. شرکت مرک آلمان را می توان بزرگترین تولیدکننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی در جهان دانست که قدمت طولانی دارد. شرکت سیگما آلدریچ هم، که زیر مجموعه شرکت مرک است، دست کمی از آن ندارد. فعالیت گسترده و جهانی این دو مجموعه باعث شده برند های مرک و سیگما در میان پرآوازه ترین و معتبر ترین برند های دنیا قرار بگیرند.

خوشبختانه امروزه نمایندگی های مرک و سیگما در نقاط مختلف جهان، از جمله ایران، فعالیت می کنند. با توجه به نیاز گسترده ای که برای خرید مواد شیمیایی وجود دارد، مراکز و نمایندگی های بسیاری در کشورمان، با ارائه مواد شیمیایی مرک و سیگما آلدریچ، سعی کرده اند این نیاز را به بهترین شکل برطرف کنند. با انتخاب شیمی بان آوش می توانید مواد شیمیایی اصل و با کیفیت را با تضمین قیمت و کارایی خریداری کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا