اقتصادی

راهنمای خرید و ثبت نام صندوق ‌سرمایه گذاری زمین و ساختمان

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان (construction fund) همان طور که از نامش پیداست، صندوق سرمایه گذاری است یعنی افراد حقیقی و حقوقی می توانند سرمایه خود را در صندوق گذاشته و از سود صندوق بهره مند شوند.

این صندوق صرفا در حوزه زمین و ساختمان فعالیت دارد و افراد می توانند بلوک هایی از صندوق را خریداری و در سود و زیان آن شریک شوند. صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان یکی از ده ها صندوق سرمایه گذاری ثبت شده زیر نظر شرکت فرابورس ایران است.

برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه، راه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها، خرید سهام شرکت ها به صورت مستقیم و دیگری سرمایه گذاری در سهام از طریق صندوق های سرمایه گذاری است که توسط سبد گردان ها هدایت می شود.

اگر شما سواد و دانش کافی برای سرمایه گذاری در بورس ندارید و شناختی نسبت به بازار نداشته و فرصت کافی هم برای رصد روزانه یا هفتگی معاملات ندارید اما همچنان علاقه مند هستید تا بخشی از سرمایه شما در بازار سودآور بورس ایران، فعال باشد، ضمن تبریک به شما به دلیل چنین رویکرد ارزشمند و منطقی، توصیه می کنیم که از خدمات صندوق های سرمایه گذاری مجاز و ثبت شده در بازار سرمایه ایران استفاده کنید.

فهرست صندوق های سرمایه گذاری مجاز و هم چنین ۱۰۶  کارگزاری معتبر بورس ایران در سایت فرابورس ایران در نشانی ifb.ir در دسترس است. صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان یکی از صندوق های سرمایه گذاری است که علاقمندان به سرمایه گذاری در بورس به خصوص در صنعت ساختمان، می توانند بلوک های این صندوق را خریداری کرده و از سود سالانه برخوردار شوند.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان

فهرست صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان در سایت شرکت فرابورس در دسترس است

شرکت هایی که در گروه صنعت ساختمان بورس ایران فعال هستند مثل نمادهای ثنوسا و ثمسکن و غیره، شرکت های بورسی و سهامی عامی هستند که در حوزه مسکن سازی فعالیت داشته و خرید سهام آن ها با توجه به نیاز کشور به ساخت و ساز و حضور پر رنگ صنعت ساختمان در رشد اقتصادی کشور، سودآوری مطلوبی در بلند مدت دارد.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان یک شخصیت حقوقی است. چندین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان ثبت شده اند با اسامی مختلف. هدف صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان ، تامین نقدینگی مورد نیاز پروژه های ساختمانی شامل تجاری، اداری و مسکونی تاسیس شده و یک شخصیت حقوقی است. یعنی با مراجعه به سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه، می توانید جزییات تاریخ  ثبت، هیات مدیره  و اساسنامه و نوع فعالیت آن و آدرس قانونی و سرمایه آن را مشاهده کنید.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان از انواع صندوق های سرمایه گذاری مثل صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر و غیره بوده و برای مشارکت و سرمایه گذاری در امور مسکن، مجوز سازمان بورس را دریافت می کنند. خالص ارزش هر واحد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان توسط هیات مدیره تعیین می شود.

مثلا خالص ارزش هر واحد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهر ری در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۳ هزار و ۵۱۸ ریال بود. این رقم برای هر صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان فرق دارد.  صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان از جمله نهادهای مالی موضوع بند ه ماده ۱ قانون توسعه ابزارها در سازمان بورس هستند.

فهرست صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان و راهنمای تاسیس صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان و راهنمای  سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری زمین  و ساختمان و فرم درخواست ثبت نام را در سایت شرکت فرابورس ایران مشاهده کنید.

صندوق سرمایه  گذاری زمین و ساختمان هم سود دارد و هم زیان. هیچ سود تضمین شده ای در اختیار سهامداران صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان قرار نمی گیرد. روال کار و سود دهی آن ها بر خلاف سپرده گذاری یک ساله در بانک ها که در سال ۹۹ به ۱۵ درصد در سال رسیده است، تضمینی و روز شمار نیست. باید در سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان ، ریسک پذیر باشید. امیدنامه هر صندوق را مطالعه کرده و قیمت هر واحد بلوک قابل خریداری را بررسی کنید.

پسی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان با صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت و سپرده تفاوت دارد.

منبع: سایت روزیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا