اجتماعی

از رتبه بندی به معلمان بازنشسته چه خبر؟

معلمان بازنشسته مدتهاست در انتظار صدور احکام رتبه‌بندی و پرداخت معوقات آن هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از نبض بازار، بر اساس اخبار و خبرهای رسیده از سازمان آموزش و پرورش احکام رتبه بندی جدید معلمان و فرهنگیان بازنشسته قرار است در چند روز آینده اعلام شود. با اعلام شدن احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته پرداخت معوقات آنان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت .
یک نماینده مجلس گفت: با پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی، مشکل اعمال رتبه‌بندی در حقوق معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برطرف شد.
ارش قانون رتبه‌بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان با شاخص‌هایی همچون توانمندی بیشتر در تدریس، ارتباط با دانش‌آموزان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا شد.

با وجود اجرای رتبه‌بندی برای معلمان شاغل، اما این موضوع برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق نشده بود.

رتبه بندی معلمان بازنشسته تا شهریور

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای رتبه بندی معلمان برای ۶۳ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۱ و ۸۰ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شود.

در همین ارتباط، محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود که این بدهی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به صورت ماهانه، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آن‌ها وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بدهی آموزش و پرورش بابت رتبه بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری تسویه شده است، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند تا بتوانند از مزایای آن در حقوق خود بهره‌مند شوند.

پرداخت معوقات رتبه بندی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰

وحیدی درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ معلمان شاغل بیان کرد: آموزش و پرورش می‌گوید درخواست را ارائه کرده، اما سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را پرداخت نکرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا