اقتصادی

رشد سهام آمریکا علی‌رغم پاندمی

سال ۲۰۲۰ یکی از پرنوسان‌ترین سال‌های بازارهای مالی در چند دهه اخیر بود و سهام آمریکا علی‌رغم تشدید کرونا در این کشور به رشد قابل‌توجهی دست پیدا کنند. 

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، سال ۲۰۲۰ یکی از پرنوسان‌ترین سال‌های بازارهای مالی در چند دهه اخیر بود و سهام آمریکا توانستند علی‌رغم تشدید پاندمی کرونا در این کشور به رشد قابل‌توجهی دست پیدا کنند.

بورس وال استریت- روند بازار

سهام آمریکا با گسترش شیوع کرونا به خارج از چین در ماه فوریه و مارس به شدت سقوط کردند و این سقوط با وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه قرنطینه‌ای برای مقابله با کرونا، تشدید شد. اس‌اندپی ۵۰۰ با سریع‌ترین سقوط ۳۰ درصدی در تاریخ معاملات آمریکا روبرو شد. اما با ارائه مشوق‌های مالی بزرگ توسط دولت و بازگشت اقتصادی این کشور با امید به واکسن کرونا، ورق برگشت و شاخص‌های سهام توانستند با جبراین این سقوط عملکرد سالانه خودد را مثبت کنند.

کامپوزیت نزدک که سهام تکنولوژی در آن وزن بسیار سنگینی دارند توانست بهترین عملکرد سالانه خود از ۲۰۰۹ تا کنون را ثبت کرده و ۴۳.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ جهش کند.

اس‌اندپی ۱۶.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ رشد کرد و داوجونز هم توانست این سال را با سودی ۷.۳ درصدی به پایان برساند.

سهام تکنولوژی آمریکا امسال ۴۲ درصد جهش کردند و سهام کالاهای مصرفی ۳۲.۱ درصد بالا آمدند. در این میان سهام شرکت آمازون بیش از همه جهش کرد و ۷۶.۳ درصد به ارزش خود افزود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا