اقتصادی

رشد ۲۷ درصدی فرودگاه‌های معین اربعین ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۲۷ درصدی تعداد فرودگاه های میزبان زائران اربعین خبر داد و گفت: به برکت نام امام حسین(ع) امسال ۵ فرودگاه به جمع معین فرودگاههای اربعین اضافه شد.


به گزارش روند بازار، کاپیتان رضا نخجوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، آخرین آمار مرتبط با پروازهای اربعین حسینی از فرودگاه‌های کشورمان به مقصد شهرهای نجف و بغداد و همچنین اعزام و پذیرش مسافران کربلای حسینی در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریورماه امسال را اعلام کرد.

وی با بیان این‌که امسال شاهد رشد چشمگیر تعداد فرودگاه‌های معین در عملیات اربعین حسینی نسبت به سال گذشته هستیم، اظهار کرد: سال گذشته عملیات اربعین حسینی فقط در ۱۸ فرودگاه کشورمان صورت می‌گرفت، در حالی که این آمار امسال با رشد ۲۷ درصدی، به عدد ۲۳ فرودگاه رسیده است که پرواز به مقصد شهرهای نجف و بغداد را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جمع زیادی از زئران امام حسین(ع) از فرودگاه‌های مختلف کشورمان به فرودگاه‌های ایلام، آبادان و اهواز به عنوان فرودگاه‌های مرزی ایران با کشور عراق اعزام و پذیرش شدند و پس از رسیدن به این فرودگاه‌ها، از طریق مرزهای زمینی وارد کشور عراق شدند.

وی با بیان این‌که در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریورماه امسال ۷۴ هزار و ۵۹۸ زائر در فرودگاه‌های کشورمان اعزام و پذیرش شد‌ه‌اند، ادامه داد: در این بازه زمانی همچنین ۵۶۰ پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشست و برخاست کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با توجه به ارائه خدمات ناوبری هوایی به ۸۸۷ پرواز اعزامی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، از ابتدای عملیات اربعین حسینی تاکنون به تعداد یک هزار و ۴۴۷ پرواز خدمات ناوبری ارایه شده است.

وی تاکید کرد: برای تجلی عینی شعار “همه پای کار اربعین هستیم” در فرودگاه‌های کشورمان، اتفاقات بسیار خوشایندی در جریان عملیات اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ رخ داده است.

وی در این زمینه به مثالی اشاره کرد و افزود: فرودگاه سمنان که تاکنون هیچ پرواز بین‌المللی نداشت، امسال نخستین پرواز بین‌المللی خودش به مقصد نجف اشرف را میزبانی کرد. همچنین فرودگاه رامسر به عنوان یک فرودگاه مرز هوایی، امسال نخستین پرواز عتبات خود را با اعزام و پذیرش زئران اربعین حسینی تجربه کرد که به‌یقین تمامی این‌ها به برکت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و همچنین ارادت قلبی تمامی خدمتگزاران فرودگاهی به این بزرگواران شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که فرودگاه‌های خرم‌آباد، زنجان، رامسر سبزوار و سمنان امسال به جمع فرودگاه‌های معین عملیات اربعین حسینی پیوستند، ادامه داد: در فرودگاه‌های زنجان و خرم‌آباد هفت سال بود که هیچ پروازی به سمت عتبات صورت نمی‌گرفت که خوشبختانه امسال با انجام عملیات اربعین حسینی، پروازهای عتبات در این فرودگاه‌ها نیز از سر گرفته می‌شود. فرودگاه سبزوار نیز ۱۱ سال بود که هیچ پروازی به مقصد عتبات عالیات نداشت که امسال این فرودگاه شاهد پروازهای اربعین حسینی خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا