اقتصادی

رشد ۲۸ درصدی صادرات ایران به روسیه

سرپرست دفتر کشور‌های آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از رشد ۲۸ درصدی صادرات ایران به خاک روسیه خبر داد.

به گزارش روند بازار، اکبر گداری با اشاره به پیشبرد اهداف همکاری‌های دوجانبه و مراودات تجاری و اقتصادی ایران با روسیه، گفت: گزارش مرکز آمار گمرک نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماه ۱۴۰۲، ایران از لحاظ ارزشی حدود ۸۵۱ میلیون دلار کالا و به لحاظ وزنی ۱۹۸۴ هزارتن کالا به روسیه صادر کرده است که این اعداد حکایت از رشد صادرات به این کشور را دارند.  

سرپرست دفتر کشور‌های آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ادامه داد: صادرات به روسیه در ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۸ درصد از نظر ارزشی و ۵۵ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.  

این مقام مسئول از اعزام هیات‌های تجاری در سال آینده به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و روسیه در سال ۱۴۰۳، خبر داد و افزود: اعزام هیات‌های تجاری، علاوه بر همکاری استان‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویداد‌های تجاری دو کشور باعث آشنایی و حضور چشمگیر و پررنگتر شدن شرکت‌های توانمند تولیدی – صادراتی دو طرف می‌شود.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا