اجتماعی

رشد ۲ درصدی پرواز و مسافر از فرودگاه‌های کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت از ۲۴ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین خبر داد.

به گزارش روند بازار، رضا نخجوانی اظهار کرد: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانودری، از آغاز عملیات نوروزی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا نهم فروردین، یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۴۵۰ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی افزود: طی این مدت دوازده هزار و ۶۸۴ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور چهار هزار و ۹۹۳ نشست و برخاست و ۵۹۹ هزار مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.

نخجوانی گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۳۳۰ هزار و ۵۵ مسافر و دو هزار و ۴۱۱ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.

به گفته نخجوانی، فرودگاه‌ شیراز با اعزام و پذیرش ۱۱۸ هزار و ۱۸۹ مسافر و نشست و برخاست یک هزار و ۳۸ پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۷۵ هزار و ۹۷۹ مسافر و نشست و برخاست ۶۵۸ پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش ۶۷ هزار و ۴۵۳ مسافر و نشست و برخاست ۶۰۱ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا