اقتصادی

رشد ۴۲ درصدی تولید لوازم خانگی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: روند تولید در صنعت لوازم خانگی طی ۹ ماهه با رشد ۴۲ درصدی همراه بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با اعضای انجمن لوازم صوتی و تصویری ضمن بررس دغدغه های پیش روی تولید لوازم صوتی و تصویری، بر ضرورت طراحی برنامه میان مدت در حوزه لوازم صوتی و تصویری تاکید ‌کرد و گفت: تولیدکنندگان پیشران در این صنعت باید با استفاده از پتانسیل های موجود و بهره مندی از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، برنامه میان مدتی برای ارتقای جایگاه این صنعت تدوین کنند.

وی‌ در مورد نگرانی تولیدکنندگان نسبت به عرضه لوازم خانگی قاچاق در سطح بازار افزود: باید در تعامل با مراجع ذی ربط موضوع با جدیت دنبال شود تا آسیبی متوجه بخش تولید در این صنعت مهم نشود.

تولید لوازم خانگی

صادقی نیارکی همچنین در خصوص مسائل مورد طرح از سوی تولیدکنندگان، از وجود برخی موانع پیش رو برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت لوازم صوتی و تصویری، از برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه های ذی ربط برای پیگیری و تسریع در ورود اجزاء و قطعات مورد نیاز این صنعت به کشور خبر داد.

در این نشست اعضای انجمن لوازم صوتی و تصویری نیز با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی این صنعت از تدوین طرحی برای حمایت از این صنعت استقبال کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا