اقتصادی

رشد ۶ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۲

مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صمت از تولید حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزایش ۶ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش روند بازار،  آقای مهرداد خسروی درباره روند تولید خودرو در کشور، افزود: با عملی شدن واردات خودرو به سمت رقابتی شدن بازار خودروی کشور پیش رفته‌ایم؛ بنابراین دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود؛ یعنی کاهش تولید خودروسازان کمتر از یک میلیون دستگاه و تولید خودرو‌های ناقص، با برنامه‌های اجرا شده، مدیریت شد، به طوری که امسال هم مانند پارسال افزایش تولید خودروی کامل را خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۱۶۶ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، از ۳۲درصد افزایش برخوردار بوده است.

سهم بخش خصوصی در تولید خودرو به ۲۳ درصد رسید

خسروی اضافه کرد: تولید بیش از ۴۰ هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون- مینی‌بوس- اتوبوس- کامیونت- کامیون و کشنده) و رشد حدود ۲درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، امسال حدود ۳۰۷ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۹۴ هزار دستگاه مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۸ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده، در حالی که این سهم در سال ۹۸ حدود ۵ درصد بوده است.

افزایش ۲۸ درصدی تولید موتورسیکلت

خسروی درباره روند رو به رشد تولید موتورسیکلت نیز افزود: امسال نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید ۴۶۵ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۲۸ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

منبع
خبرگزاری صدا و سیما

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا