اقتصادی

رقابت خودروهای سایپا و ایران خودرو بر سر گرانی

گرانی در بازار خودرو ادامه دارد و امروز ایران خودرویی‌ها در افزایش قیمت پیشتازند. طوری که قیمت این محصولات تا چهار میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شده و تنها یکی دو مورد بدون تغییر نسبت به روز قبل باقی مانده اند. در طرف مقابل خودرو‌های سایپا روند افزایش قیمت را با سرعت کمتری پیگیری می‌کنند و تا ۴۰۰ هزار تومان نسبت به دیروز گران شده‌اند. 

قیمت روز محصولات سایپا در بازار امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸

روند افزایش قیمت خودرو‌های سایپا امروز با سرعت کمتری پیگیری می‌شود. طوری که صرفا ساینا و تیبا صندوق‌دار امروز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و دیگر محصولات، به همان قیمت روز گذشته خرید و فروش می‌شوند. برای مثال تیبا صندوق‌دار در بازار امروز با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی روبرو شده و به ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده. در طرف مقابل تیبا ۲ سر جایش آرام گرفته و مثل روز گذشته در بازار با قیمت ۵۴ میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت روز ساینا در بازار با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، به نرخ مصوب کارخانه نزدیک شده. این محصول که کمتر از نرخ مصوب در بازار خرید و فروش می‌شود، ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد و توسط کارخانه با قیمت ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در طرح‌های فروش عرضه می‌شود.  

قیمت روز پراید امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸

به گزارش فرارو امروز پراید بعد از افزایش قیمت چند روز اخیر، ثابت مانده و تغییری در بازار پیدا نکرده است. طوری که پراید سایپا ۱۳۱ در بازار همچنان با قیمت ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پراید هاچ‌بک یا همان سایپا ۱۱۱ در بازار ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب کارخانه برای پراید هاچ‌بک هفت میلیون تومان ارزان‌تر و حدود ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. امروز پراسد وانت هم مثل دیگر مدل‌های پراید سرجایش متوقف شده و روی قیمت ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت روز محصولات سایپا امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱۴۶,۹۰۰,۰۰۰۴۶,۹۰۰,۰۰۰۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱ ۴۱,۷۰۰,۰۰۰۴۱,۷۰۰,۰۰۰۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱۴۳,۷۰۰,۰۰۰۴۳,۷۰۰,۰۰۰۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار ۴۹,۵۰۰,۰۰۰۴۹,۳۰۰,۰۰۰۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا ۵۴,۶۰۰,۰۰۰۵۴,۲۰۰,۰۰۰۵۵,۹۴۳,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۶۲,۰۰۰,۰۰۰۶۲,۰۰۰,۰۰۰۶۱,۲۰۰,۰۰۰

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸

محصولات ایران خودرو با سرعت بیشتری به افزایش قیمت ادامه می‌دهند و اینطور که پیداست فعلا کسی جلودار آن‌ها نیست. طوری که امروز تا چهار میلیون تومان افزایش قیمت را در بین محصولات ایران خودرو شاهد هستیم. امروز وانت آریسان پیشتاز محصولات ایران خودرو در گرانی است و با افزایش چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار روبرو شده. قیمت روز وانت آریسان در حال حاضر ۵۷ میلیون تومان است.  

امروز سمند LX در ادامه روند چند روز اخیر با افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روبرو شده و حدود ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. سمند EF۷ وضعیت مشابهی دارد و با افزایش قیمت سه میلیونی به ۸۵ میلیون تومان رسیده است. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب کارخانه برای این محصول حدود ۷۰ میلیون تومان است و تقریبا ۱۵ میلیون با قیمت بازار اختلاف دارد.  

پژو ۴۰۵ GLX در بازار امروز افزایش قیمت پیدا نکرده و بر خلاف دیگر محصولات ایران خودرو روی قیمت ۷۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاده است. از طرف دیگر پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز در بازار ۲۰۰ هزار تومان گران شده و حدود ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۴۰۵ SLX افزایش قیمت بیشتری را تجربه می‌کند. طوری که این محصول حدود ۷۰۰ هزار تومان گران شده و به ۸۱ میلیون تومان شده است.  

رانا امروز از قاعده افزایش قیمت محصولات ایران خودرو مستثنی نیست و حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت را بالا برده. طوری قیمت روز رانا در بازار به حدود ۷۸ میلیون رسیده و تقریبا ۱۱ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. در طرف مقابل پژو پارس از روند گرانی محصولات ایران خودرو پیروی نمی‌کند و مثل روز گذشته روی قیمت ۹۱ میلیون تومان ایستاده است.  

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امروز افزایش قیمت یک میلیون تومانی را پشت سر گذاشته و به ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ پا را فراتر گذاشته و با افزایش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به قیمت ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از طرف دیگر پژو ۲۰۶ صندوق‌دار دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گران شده و به ۹۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.  

امروز دنا هم سوار بر موج افزایش قیمت محصولات ایران خودرو، حدود یک میلیون تومان گران شده و به ۱۱۲ میلیون تومان رسیده است. دنا پلاس امروز افزایش قیمت دو میلیونی را تجربه می‌کند و در بازار حدود ۱۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا پلاس توربو هم بعد از وقفه روز گذشته، به جمع دیگر محصولات ایران خودرو پیوسته و با افزایش قیمت دو میلیون تومانی به حدود ۱۶۵ میلیون تومان رسیده است. 

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت روز گذشته (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان ۵۷,۰۰۰,۰۰۰۵۲,۸۰۰,۰۰۰۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX۷۶,۵۰۰,۰۰۰۷۳,۷۰۰,۰۰۰۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7۸۵,۰۰۰,۰۰۰۸۲,۰۰۰,۰۰۰۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405۷۲,۷۰۰,۰۰۰۷۲,۷۰۰,۰۰۰۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز ۷۷,۲۰۰,۰۰۰۷۷,۰۰۰,۰۰۰۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405 ۸۱,۰۰۰,۰۰۰۸۰,۳۰۰,۰۰۰۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس ۹۱,۰۰۰,۰۰۰۹۱,۰۰۰,۰۰۰۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۷۸,۵۰۰,۰۰۰۷۷,۵۰۰,۰۰۰۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵  ۹۵,۵۰۰,۰۰۰۹۳,۰۰۰,۰۰۰۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوق‌دار۹۵,۳۰۰,۰۰۰۹۳,۱۰۰,۰۰۰۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا۷۸,۰۰۰,۰۰۰۷۵,۵۰۰,۰۰۰۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ ۲ ۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰توقف فروش
دنا پلاس تیپ ۱ ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰  ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰توقف فروش
پژو ۲۰۷ دنده‌ای۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۵۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰ حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ ۲ ۱۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۱,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶,۵۰۰,۰۰۰

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸

محصولات مدیران خودرو امروز هم مثل روز‌های گذشته سر جایشان ثابت ایستاده‌اند. قیمت روز MVM X33 در بازار حدود ۲۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و تقریبا ۲۱ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. به طور کلی مدیران خودرو قیمت محصولاتش را بالاتر از بازار در نظر می‌گیرد و این مورد محدود به MVM X33 نیست. برای مثال MVM X22 دنده‌ای در بازار همچنان ۱۵۲ میلیون تومان است و حدود ۱۰ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. MVM X22 اتوماتیک هم وضعیت مشابهی دارد و روی ۱۸۰ میلیون تومان ایستاده. باید توجه داشته باشید که شرکت مدیران خودرو قیمت این محصول را حدود ۱۵ میلیون تومان گران‌تر و حدود ۱۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کند. در آخر MVM ۳۱۵ هاچ‌بک در بازار همچنان ۱۲۰ میلیون تومان است و حدود ۲۰ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود.

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام ۳۱۵ هاچ‌بک۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 دنده‌ای۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 اتوماتیک۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

قیمت محصولات کرمان موتور امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸

قیمت انواع جک از سری محصولات کرمان موتور امروز عموما ثابت مانده. جک J۴ در بازار مثل روز گذشته ۱۳۵ میلیون تومان است و این در حالی است که کارخانه کرمان موتور، قیمت این محصول را در طرح‌های فروش حدود ۱۵ میلیون گران‌تر و معادل ۱۵۰ میلیون تومان در نظر می‌گیرد. جک S۳ وضعیت مشابهی دارد. طوری که کارخانه آن را ۲۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کند، اما با بودجه ۱۸۴ میلیونی می‌توان آن را از بازار خرید.  

امروز جک S۵ با کاهش یک میلیون تومانی نسبت روز گذشته به ۲۵۹ میلیون تومان رسیده و حالا حدود ۴۰ میلیون تومان با قیمتی که کارخانه برای آن در نظر می‌گیرد تفاوت دارد. چراکه کرمان موتور قیمت این محصول را در طرح‌های فروش معادل ۲۹۹ میلیون تومان در نظر می‌گیرد.

قیمت روز محصولات کرمان موتور امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت روز گذشته (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا