اقتصادی

پرواز ناگهانی رمزارزها! / روند بیت‌کوین تغییر کرد؟

دیروز بود که بیت‌کوین محدوده حمایتی مهم ۳۰ هزار دلار را از دست داد و تا ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار سقوط کرد. اما امروز بیت‌کوین دوباره ۸ درصد رشد کرد و به بالای ۳۰ هزار دلار برگشت. بازار رمزارزها هم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ درصد رشد کرد و آلت‌کوین‌ها

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز بود که بیت‌کوین محدوده حمایتی مهم ۳۰ هزار دلار را از دست داد و تا ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار سقوط کرد. اما امروز بیت‌کوین دوباره ۸ درصد رشد کرد و به بالای ۳۰ هزار دلار برگشت. بازار رمزارزها هم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ درصد رشد کرد و آلت‌کوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشتند. مثلا ارزهای دیجیتال گالا و مانا بیش از ۶۰ درصد در چند ساعت اخیر پرواز کردند.

هنوز هیچ دیتای وجود ندارد که چرا بازار رمزارزها ناگهان رشد کرد اما به نظر می‌رسد که تقاضا زیر محدوده ۳۰ هزار دلار به شدت زیاد است. ارزش بازار رمزارزها هم بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رشد کرد و تقریبا می‌توان گفت تنها ارزهایی که ریزش کردند استیبل‌کوین‌ها هستند. دامیننس بیت‌کوین به ۴۴ درصد رسید و این نشانه خوبی برای بازار است.

زمانی که دامیننس بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند می‌توان به رشد قیمت آن امیدوار بود.

روند بازار رمزارز تغییر کرد؟


هنوز زود است که در مورد تغییر روند بازار حرف بزنیم. چون شاید این برگشت یک پولبک برای ریزش بیشتر بیت‌کوین باشد. از طرفی هنوز مقاومت‌های زیادی پیش‌روی بیت‌کوین قرار دارد و تا زمانی که مقاومت‌ها شکسته نشود نمی‌توان گفت بازار برگشته است.

در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین، مکدی در محدودهقیمتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار سیگنال خرید صادر کرد. شاخص مقاومت نسبی هم در همان محدوده روندی صعودی گرفت. اما به نظر می‌رسد حالا زور تقاضا کم شده است.

در نمودار روزانه هم نشانه‌هایی از بازگشت روند دیده می‌شود. شاخص مقاومت نسبی در حال برگشت از محدوده اشباع فروش است که این سیگنالی مثبت تلقی می‌شود. به نظر می‌رسد مکدی هم به زودی سیگنال خرید صادر می‌کند.

اگر بیت‌کوین بخواهد تغییر روند داشته باشد اول باید مقاومت محدوده ۳۲ هزار دلار را پشت سر بگذارد تا خیال بازار از سقوط به زیر ۲۳ هزار دلار کمی راحت شود. بعد از مقاومت ۳۲ هزار دلار مقاومت‌های زیاد دیگری پیش‌روی بازار است.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که تا زمانی که بیت‌کوین بالای ۴۰ هزار دلار تثبیت نشود نمی‌توان گفت روند بیت‌کوین تغییر کرد و احتمال سقوط زیاد است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا