اجتماعی

رهاسازی ۹۰۰ خودروی گرفتار در برف اردبیل

روند بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیما نوشت: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۲۰ هزار کیلومترباند برف روبی در محورهای اصلی،فرعی و روستایی استان انجام شده است.

علی رحمتی در بازدید از عملیات برف روبی محور سرعین افزود: به جز محورهای خلخال به اسالم و خلخال پونل، با تلاش شبانه روزی راهداران کلیه محورهای استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد کولاک شدید در محورهای اردبیل سرچم محدوده روستای آراللـو و کرگان، اردبیل سرعین، سه راهی برجلو در محور نیر سراب و مشگین شهـر – اهـر هستیم افزود: عملیات برف عملیات برف‌روبی و نمک پاشی سطح جاده از سوی راهداران مستقر در راهدارخانه‌ها انجام شده و رانندگان باید با توجه به شرایط جوی استان به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر وسایل و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به امدادرسانی راهداران به ۹۰۲ خودروی گرفتار شده در برف تصریح کرد: بامداد امروز اکیپ های راهداری، آمبولانس اورژانس و هلال احمـر حامل مادر باردار را از کولاک شدید نجات دادند.
رحمتی با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهداری در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی خاطر نشان کرد: ۱۱۰ اکیپ راهداری با ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات و ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در راهدارخانه ها، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل مستقر هستند و با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران عزیز هستند.
وی با بیان اینکه راهداران در جاده‌های کوهستانی و روستایی استان جدال سختی با کولاک شدید برف دارند تصریح کرد: راه ۸۰۰ روستا در استان اردبیل بازگشائی شده، بیش از ۳۰۰ راه روستایی بخاطر کولاک بازگشایی مجدد شده و عملیات برف روبی و بازگشائی راه ۲۳۱ روستای مسدود همچنان ادامه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در مدت یاد شده ۱۴ هزار و ۵۹۴ کیلومتر باند در محورهای اصلی و فرعی و ۶ هزارو ۲۵۸کیلومتر برف روبی در محورهای روستایی انجام شده است.
رحمتی از مردم و مسافران خواست خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ مجهز کرده، از سفرهای غیرضروری خودداری نموده و قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ ویا شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا