سیاسی

روابط با آژانس اتمی فنی است نه سیاسی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسائل بین ما و آژانس انرژی اتمی اساسا فنی است و هیچگونه موضوعات سیاسی در روابط فیمابین جایگاهی نخواهد داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، نشست «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که صبح امروز در تهران برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای مشترک پایان یافت.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات خوب و سازنده‌ای را با گروسی انجام دادیم. این مذاکرات برای ایجاد فرصت جهت توسعه تعاملات و همکاری ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس انرژی اتمی بود.

وی افزود: مسائل بین ما و آژانس، اساسا فنی است و هیچگونه موضوعات سیاسی در روابط فی‌مابین جایگاهی نخواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تفاهم کردیم که در اجلاس آینده شرکت کنیم و در حاشیه این اجلاس نیز مذاکرات و گفتگوهایی را در نظر داریم، تصریح کرد: همچنین توافق کردیم که « رافائل گروسی» در آینده نزدیک مجددا به تهران سفر کند و مذاکراتی را در سطوح مختلف انجام دهند.

اسلامی گفت: توافق کردیم برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی، تیم فنی مربوطه پس از توافق به ایران سفر کنند تا اقداماتی که باید برای دوربین‌ها به لحاظ فنی انجام شود را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد:  کارت های حافظه طبق روالی که طبق پادمان است و در ایران نگهداری و پلمب می‌شود همان جا کارت های قدیمی را پلمب کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب کنند که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است.  

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برای ایران آنچه که اهمیت دارد،  اعتمادسازی است و اینکه اعتماد متقابل بین ایران و آژانس وجود داشته باشد؛ آژانس هم طبق ضوابط و تکالیف قانونی خود در جهت پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای ایران نقش موثرتری ایفا کند و به شتاب بخشیدن در پیشرفت فناوری هسته‌ای در ایران کمک کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا