سیاسی

روسیه از نزدیک شدن به توافق با اوکراین خبر داد

روند بازار به نقل از ایرنا نوشت: یکی از مذاکره کنندگان روسیه گفت: ما به توافق با اوکراین درباره وضعیت بی طرفی و عدم پیوستن «کی یف» به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و خلع سلاح اوکراین نزدیک شده ایم.

 خبرگزاری رویترز امروز (جمعه) بدون ذکر نام این مسئول در تیم مذاکره کننده روسیه با اوکراین به نقل از وی اضافه کرد: ما در حال بررسی بندهای مربوط به ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین در صورت انصراف از پیوستن به ناتو هستیم.

«دیمیترو کولیبا» وزیر امور خارجه اوکراین دیروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی با «مولود چاووش‌ اوغلو» همتای ترک خود که در «لویو» در غرب اوکراین برگزار شد، گفت که با «چاووش اوغلو» برای مهیا کردن زمینه نشست «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌ و گو کرده است.

جنگ روسیه و اوکراین با وارد شدن به چهارمین هفته خود از زمان آغاز آن در ۲۴ فوریه به مرحله جدیدی رسیده است.  

طرفین به رغم افزایش تحریم‌های نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک سه هفته است که به درگیری ادامه می‌دهند. 

سازمان ملل نیز با هشدارهای متوالی از آواره شدن بیش از سه میلیون اوکراینی خبر داده و خواستار توقف فوری جنگ بین روسیه و اوکراین شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا