فرهنگیکسب و کار

موثرترین روش یادگیری لغات زبان آلمانی

یکی از بخش های مهم یادگیری واژگان زبان آلمانی ، مربوط به یادگیری لغات است. در این مطلب از آکادمی آموزش زبان پوریا خانی، ما به شما تکنیک هایی را معرفی میکنیم که بخاطر سپردن کلمات آلمانی را برای شما راحت‌تر میکند.

۱. بهترین زمان برای مرور لغات چه زمانی است؟

بر اساس جدیدترین تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، ثابت شده که برای یادگیری یک واژه زبان آلمانی بازه زمانی زیر جزو بهترین متد ها در بخاطر سپردن کلمات میباشد:

  • وقتی واژه جدید را یاد میگیرید ( چه در کلاس یا از کتاب و… ) آن واژه را مجددا در همان شب نیز به صورت خیلی گذرا مرور کنید.
  • واژه مورد نظر را مجددا ۶ تا ۷ روز بعد مرور کنید.
  • و در نهایت هم ۲۷ الی ۳۰ روز بعد مجددا آن واژه را برای بخاطر سپردن بهتر، مرور کنید.

این روش بازه زمانی برای مرور واژه ها، یادگیری لغات را تا دو برابر کارآمد تر میکند.

۲. لیستی از واژگان آلمانی تهیه کنید.

اگر به دور و بر خود نگاه کنید، همیشه لغت واژه های آلمانی اطراف ما هستند. اگر شما نیز میخواهید با نشستن و دنبال معنی لغت گشتن در دیکشنری زبان آلمانی یاد بگیرید، ما برای شما میگوییم که این روش درست یادگیری یک لغت جدید نیست. بلکه این روش بهترین راه برای پیدا کردن لغات جدید است. افرادی که بدنبال یادگیری زبان آلمانی هستند، معمولا لغات جدید را از طریق چت کردن با افراد آلمانی زبان در فضای مجازی، یا از طریق دیدن فیلم و سریال، خواندن کتاب های آلمانی و غیره میتوانند پیدا کنند. پس نتیجه میگیریم که هر بار لغت جدیدی را دیدید، یادداشت کنید.

لیست لغات مهم آلمانی

فقط به خاطر داشته باشید که این لیست واژگان را به گونه‌ای تهیه کنید، که بتوانید آن را همه جا با خودتان حمل کنید. الان ممکن است این سوال در ذهنتان پیش بیاید که چطور این کار را انجام دهیم؟ خیلی ساده است، شما میتوانید واژگان جدید را روی لپتاپ، گوشی، دفترچه یادداشت و یا هر چیزی که معمولا با خود همراه دارید. نکته مهم دیگر این است که هنگام یادداشت برداری از لغات جدید، به اطمینان داشته باشید که  فضای خالی بین لغات، به اندازه کافی وجود دارد تا دفعات بعدی، توضیحات تکمیلی ( مثل جمله نمونه ای که لغت در آن است، یا هر نکته‌ای که برای شما مهم است ) آن را بتوانید یادداشت کنید.

 3. از کلمات جدید در مکالمه آلمانی استفاده کنید.

در این مرحله که شما لیستی از کلمات جدید آلمانی تهیه کرده اید، ممکن است به مرور زمان، لغات قبلی این لیست بخاطر اضافه شدن کلمات جدید آلمانی از حافظه شما پاک شود. پس توجه داشته باشید که، باید از آنها در مکالمات روزمره خود استفاده کنید تا به فراموشی سپرده نشوند. شما هرچقدر تلاش کنید که از کلمات استفاده بیشتری داشته باشید، به خاطر سپردن و همچنین به خاطر آوردن کلمات نیز راحت تر میشود. در طول روز، شروع به ساخت جملات جدید با ِهمین کلمات جدید کنید و ببینید که یادگیری این لغات چقدر برای شما ساده تر میشود. یک نکته خیلی مهم این است که اگر در حین به یاد آوردن لغتی به مشکل خوردید، حتی اگر این لغت در لیست قدیمی که تهیه کرده بودید قرار دارد، این لغت را دوباره به لیست واژگان جدید اضافه کنید. این نکته را دست کم نگیرید.

همیشه و در همه جا، سعی کنید که با خودتان به زبان آلمانی حرف بزنید و از کلمات جدیدی که لیست کرده اید، در آن جملات استفاده کنید. برای مثال شما وقتی از پنجره به بیرون را نگاه میکنید، با خودتان به زبان آلمانی تکرار کنید که این یک درخت است. این کار کمک خیلی زیادی به جا گرفتن طولانی مدت واژگان آلمانی در ذهن شما میکند.

۴. از اپلیکیشن ها یا بازی ها استفاده کنید.

این روزها، بسیاری از یادگیری ها و مطالعات روی زبان، از طریق انجام بازی‌ها و سرگرمی های زبان آلمانی انجام میشود. بازی هایی مثل Scrabble یا Vacobador ، جزو بهترین بازی های گوشی برای یادگیری زبان آلمانی هستند. همچنین در کنار این بازی‌ها، یک نرم افزار نیز وجود دارد که برای یادگیری لغات آلمانی از آن نیز استفاده کنید. این نرم افزار  Doulingo نام دارد. نرم افزار Doulingo با نصب خیلی بالایی در فروشگاه گوگل پلی، توانسته است جایگاه ویژه‌ای بین نرم افزار های یادگیری لغت پیدا کند. شما کافی است روزانه به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با این نرم افزار محبوب، فعالیت کنید تا در مدت زمانی مناسب، دایره لغات زبان آلمانی خود را بزرگتر کنید. این نرم افزار با راه اندازی سیستم رقابت و جایزه های معین شده، باعث ترغیب کاربران برای یادگیری لغات بیشتر و گرفتن رتبه های برتر میشود.

دلیل اینکه یادگیری از طریق بازی ها راحت‌تر است، این است که بازی تمرکز بیشتری از زبان آموز را، به صورت ناخودآگاه استفاده میکند. این کار در واقع، زمینه ای برای یادگیری را برای شما فراهم میکند. برای مثال شما یک لغت دشوار را که موقع خندیدن یک کاراکتر در بازی یاد گرفته اید، میتوانید به یاد بیاورید. یادگیری لغات واقعا راحت شده است. پس پیوند فضای مجازی و واقعی کمک شایانی در زمینه یادگیری لغات به شما میکند.

آموزش زبان آلمانی

۵. از دوره های آکادمی پوریا خانی استفاده کنید.

یکی از بهترین روش های یادگیری زبان آلمانی، استفاده از دوره های آموزشی این زبان است. شما میتوانید از طریق آکادمی آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی، زبان آلمانی را با متد های جدید و بروز به راحتی یاد بگیرید. در دوره های آموزشی، ما برای شما یادگیری لغات را آسان کرده ایم.

 .6 سعی کنید لغات را به تنهایی به یاد نیاورید.

همانطور که قبلا هم به شما زبان آموزان گفتیم، همیشه سعی کنید لغات جدید زبان آلمانی را در قالب جملات یا مکالمات روزمره خود، یاد بگیرید. تحقیقات علمی که در همین راستا انجام شده، ثابت کرده است که به یاد آوردن کلمات به کمک همین جملات و مکالمات ( که به آنها زمینه هم میگوییم ) بسیار برای زبان آموز ساده تر است. از طرفی دیگر بعضی کلمات سنگین ( به لحاظ تعداد کاراکتر یا سختی تلفظ ) وجود دارند که همیشه مشکل زا هستند.

در این موقعیت ها، شما باید سعی کنید که آن واژگان را به کمک مترادف هایشان و یا گروه‌ بندی کردن، آنها را به یاد آورید. ممکن است بگویید که این یعنی چه و چطور ممکن است؟ یعنی اینکه برای مثال، لغتی مثل ” humongous ” به معنی خیلی بزرگ را به کمک گروهی از کلمات هم معنی مثل bigger یا large و یا huge یاد بگیرید. با کمک این متد، حتی کلمات بیشتری نیز یاد خواهید گرفت. مثلا ” large , humongous , gargantuan ” .

۷. یک وبلاگ آلمانی بنویسید.

خواندن وبلاگ ها یا وبسایت ها، یک راه بهتر برای یادگیری لغت واژه های جدید زبان آلمانی است اما، وبلاگ نویسی یک راه بهتر است. شما میتوانید برای این کار از سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا وبلاگ‌ساز های موجود استفاده کنید. شما میتوانید بر اساس یک موضوع خاص ( برای مثال لباس، ورزش،هنر، ادبیات و … ) انتخاب کنید، یا میتوانید راجب هر چیزی که از ذهنتان میگذرد بنویسید. در نهایت شما میتوانید در قالب همین وبلاگ، شروع به پاسخ دادن به نظرات مخاطبان کنید یا میتوانید روابط مجازی خودتان را از طریق ایمیل، چت و … با افراد مختلف آلمانی زبان گسترش دهید. دو سرویس زیر، بهترین ها برای ساخت وبلاگ هستند :

  1. سرویس وبلاگ دهی انگلیسی Wix
  2. سرویس وبلاگ دهی بلاگفا

این سرویس ها، جزو بهترین ها هستند.

۸. کتاب های مخصوص یادگیری لغات را مطالعه کنید.

برای یادگیری زبان آلمانی، خواندن و مطالعه روش خوبی است اما داشتن روش مطالعه ممکن است یک روش خوب را به روشی شگفت انگیز تبدیل کند. برای این روش، کاری که شما باید انجام دهید این است که کتابهای چالش برانگیز یادگیری زبان آلمانی را خریداری کنید و شروع به یادگیری لغات جدید بکنید. سعی کنید خیلی بیشتر از سطح خودتان یاد بگیرید‌ ضرر نمیکنید!

آکادمی پوریاخانی

۹. با افراد دیگر تمرین کنید. (پارتنر داشته باشید)

زمانی که یک زبان آموز با دیگران تمرین میکند، هم سرگرمی بیشتری دارد و هم یادگیری را ساده تر میکند. شما در این روش گروهی از دوستانتان را که با یکدیگر در ارتباط هستید و یک هدف مشترک دارید ( برای مثال همه قرار است برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنید، یا سفر گردشگری به یک کشور آلمانی زبان داشته باشید و … ) دور هم جمع کنید، حالا این روش چه به صورت حضوری و چه در قالب گروه های مجازی تلگرام یا اسکایپ و …. شروع به مکالمه و بحث در مورد موضوعات مختلف به زبان آلمانی کنید. در این روش شما نه تنها دایره لغات خود را گسترش میدهید، بلکه میتوانید از یکدیگر برای رفع اشکال خود کمک دریافت کنید.

ما برای شما پیشنهاد میکنیم در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و … دوستانی آلمانی زبان پیدا کنید و شروع به چت کردن با آنها بکنید. این روش بسیار تاثیر گذار است.

ما سعی کردیم در این پست، روش هایی را برای شما ذکر کنیم که به این باور برسید؛ یادگیری لغات آلمانی بسیار راحت تر از چیزی است که شما تصور میکنید. سعی کنید هر روز مطالعه داشته باشید اما در ‌کنار آن به سرگرمی و جنبه فان هم بپردازید. اکثر روش های علمی را در این مطلب به شما آموزش دادیم. اگر سما نیز روش خاصی را سراغ دارید، در همین مطلب بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا