اجتماعی

روند آنفلوآنزا در کشور کاهشی شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن بیان اینکه همه‌گیری‌ بیماری آنفلوآنزا طی ۲ هفته گذشته که هوا سردتر شده بود روند افزایشی داشت، گفت: البته این روزها روند بیماری کاهشی شده و طی بازه زمانی دو ـ سه هفته آینده از میزان ابتلا و همه‌گیری این بیماری کاسته خواهد شد.

به گزارش روند بازار، دکتر حسین فرشیدی درباره وضعیت آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: طی دو هفته گذشته به دلیل سرمای هوا میزان ابتلا به این بیماری افزایشی شده بود اما این روزها روند کاهشی دارد و طی بازه زمانی دو تا سه هفته دیگر این میزان از همه‌گیری اتفاق نخواهد افتاد و روند آن کاهشی خواهد بود.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و برنامه ویژه وزارت بهداشت برای بازرسی‌های بهداشتی، اظهار کرد: برای این ایام بخش بهداشت محیط وزارت بهداشت برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته است که طی روزهای آتی اجرا خواهد شد. بر این اساس اماکن مرتبط با طبخ و توزیع غذا بویژه غذاهای مرتبط با ماه رمضان همچون آش، حلیم، زولبیا و بامیه و … مورد بررسی و نظارت جدی‌تری واقع خواهند شد.

در همین راستا مهندس محسن فرهادی_معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به ایسنا گفت: برنامه‌های پایش و نظارت از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲  آغاز شده و تا ۲۵ فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ و پس از عید فطر ادامه دارد. 

به گفته وی، نظارت‌ها به مدت ۱۲ ساعت از ۸ صبح تا ۸ شب در ایام تعطیل و غیر تعطیل انجام می‌شود. از ۸ شب به بعد نیز با توجه به شرایط منطقه‌ای و بعد از مراسم افطار تا قبل از سحر بنا به تشخیص مراکز بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نظارت‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با آغاز ماه رمضان پایش‌ها در قنادی‌های محلی، مراکز طبخ و توزیع زولبیا و بامیه و شیرینی‌های محلی همچنین کنترل شبانه رستوران‌ها و مراکز تفریحی که پس از مراسم افطار فعال خواهند بود، انجام می‌شود. با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۲ نیز کنترل‌ها بیشتر در سالن‌های آرایشی زنانه و مردانه خواهد بود.

منبع
خبرگزاری ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا