اجتماعی

روند ابتلا به کرونا در کشور صعودی شد

آمار مبتلایان به کرونا در روز پنج‌شنبه ۲۰ خردادماه نشان می‌دهد که روند ابتلا به این ویروس در کشور دوباره صعودی شده و این می‌تواند زنگ خطر ورود به موج پنجم بیماری باشد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، بررسی آمارهای روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که روند بیماری کرونا در کشور که طی هفته‌های اخیر نزولی شده بود، با آمار روز پنج شنبه، این طور به نظر می‌رسد که دوباره صعودی شده است.

از روز چهارشنبه تا پنج شنبه یعنی از ۱۹ تا ۲۰ خردادماه، ۱۲ هزار و ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۹۱ نفر از آنها بستری شدند. بر همین اساس مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳ میلیون و ۳ هزار و ۱۱۲ نفر رسید.

ضمن اینکه، از ۱۹ تا ۲۰ خردادماه، ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۸۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.

این در حالی است که در روزهای ۱۸ تا ۱۹ خرداد، آمار شناسایی بیماران جدید کرونایی در کشور، به مراتب کمتر از ۱۹ تا ۲۰ خردادماه بوده است. به طوری که بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

البته نکته قابل تأمل، آمار قربانیان کرونا است که روند کاهشی خود را همچنان ادامه می‌دهد.

اما، در روزهای قبل موارد ابتلاء خیلی کمتر شده بود. به طوری که در روزهای ۱۷ تا ۱۸ خردادماه، موارد جدید ابتلاء بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۸۴۶ بیمار مورد بود که هزار و ۲۱۶ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، موارد شناسایی بیماران جدید کرونایی در روزهای ۱۶ تا ۱۷ خردادماه، به پایین‌ترین رقم در موج چهارم رسیده بود، به طوری که بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۹۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و در همین مدت، ۱۲۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که شناسایی ۱۲ هزار و ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، حکایت از این واقعیت دارد که موارد فوتی نیز در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

سید فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: آمارها نشان می‌دهد پیک چهارم هنوز به پایین‌ترین نقطه نرسیده که بخواهیم بگوییم در حال اتمام است یا خیر و در مجموع نمی‌توان پایان یک پیک را پیش بینی کرد.

وی با عنوان این مطلب که در پیک چهارم کرونا بیشترین موارد بستری را داشتیم، گفت: البته آمار فوتی‌ها نسبت به موج قبلی، کمتر بود.

در همین حال، بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تأکید بر اینکه هر موج بیماری حدود ۴ تا ۵ هفته به طول می‌انجامد، بیان کرد: موج چهارم به نسبت موج‌های دیگر کمی طولانی‌تر بوده و موارد ابتلاء در آن بیش از موج‌های دیگر بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد روند نزولی بیماری در روزهای پیش رو دوباره صعودی شود، افزود: در صورتی که رعایت پروتکل‌ها رها شود و سفر و مسافرت دوباره آغاز شود، این احتمال بالا می‌رود که موج دیگری از بیماری در کشور رخ دهد.

آمار شبانه روز گذشته از موارد ابتلاء به کرونا در کشور، می‌تواند زنگ خطر ورود به موج بعدی بیماری باشد. البته باید دو سه روز آینده را منتظر ماند و اگر آمارها همچنان صعودی بود، آن وقت می‌بایست نگران شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا