اقتصادی

روند افزایشی سکه ادامه دارد؟

دنیای اقتصاد نوشت:  قیمت طلا در بازار جهانی روز گذشته با باز شدن بازارها ابتدا نزدیک به ۱۰ دلار کاهش داشت و سپس به حدود قبلی یعنی ۱۹۳۰ دلار بازگشت.

روند بازار طلا – با این حال با انتشار آمار تولید ناخالص داخلی اروپا قیمت اونس طلا بار دیگر ۱۰ دلار کاهش داشت و به قیمت ۱۹۲۰ دلار، سطح حمایتی یک ماهه اخیر رسید.

تولید ناخالص داخلی اروپا از منفی ۱/ ۱۲ درصد و منفی ۱۵ درصد سالانه به‌ترتیب به منفی ۸/ ۱۱ درصد ماهانه و منفی ۷/ ۱۴درصد سالانه رسید. این درحالی‌است که پیش‌بینی می‌شد این آمار ثابت و بدون تغییر منتشر شوند. همان‌طور که درچند هفته گذشته گفته شده، این نوسانات فعلا قدرت شکست کف ۱۹۰۰ را ندارند و بیشتر به‌عنوان فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران بلندمدت طلا تلقی می‌شوند. در ادامه معاملات روز گذشته هر اونس طلا با ۱۱ دلار کاهش به ۱۹۱۸ دلار رسید.

قیمت_سکه_طلا

ادامه روند افزایشی سکه

افزایش نرخ دلار موجب شد سکه نیز روندی افزایشی را در روز گذشته طی کند. سکه روز دوشنبه را در محدوده ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان آغاز کرد و در ادامه روز به ۱۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید.

بدیهی است که نرخ ارز، قطب‌نمای سکه در بازار طلا است و از قیمت جهانی طلا نیز تاثیر می‌پذیرد اما افت طلا در بازار جهانی تاثیری بر سکه نداشت و قیمت آن افزایشی شد. با توجه به نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی(۱۹۱۸ دلار) و افزایش نرخ دلار انتظار می‌رود رشد قیمت سکه ادامه یابد. در نتیجه مرزهای جدید سکه تنها در صورتی فتح خواهد شد که دلار روند افزایشی خود را ادامه دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا