اقتصادی

روند بازار؛ آخرین قیمت‌ گوشت گوسفندی در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۴کیلوگرمی سرانه مصرف گوشت گوسفندی در کشور خبر داد.

روند بازار – به گزارش خبرآنلاین و به نقل از صدا و سیما، علی اصغر ملکی با اشاره به کاهش ۱۵ هزار تومانی گوشت قرمز در دو هفته گذشته گفت: افزایش قیمت گوشت در ابتدای ماه ناشی از تعطیلات چند روزه و نداشتن مجوز بود که سبب تشنج بازار شد، اما طی دو هفته اخیر این نرخ تا ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی افزود: قاچاق دام از کشور نسبت به سال‌های گذشته بسیار محدود شده است و امسال نیروهای مرزبانی کشور توانستند به شکل خاص قاچاق دام را کنترل کنند، اما مرز مشترک ما در غرب کشور زیاد است و همه جا قابل رصد نیست و این مقدار از قاچاق هم چشمگیر نیست.

ملکی از کاهش سرانه مصرف گوشت گوسفندی از ۱۲ کیلوگرم به ۸ کیلوگرم خبر و ادامه داد: در ابتدای ماه شاهد افزایش قیمت خاصی در بازار گوشت بودیم که آن هم به دلیل نیامدن ماشین، تعطیلات و نداشتن مجوز بود که باعث شد بازار متشنج شود. اما طی دو هفته اخیر ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: گوشتی که در میادین عرضه می‌شود گوشتی نیست که در مغازه‌ها عرضه می‌شود. در میادین گوشت به صورت انبوه توزیع می‌شود و تیراژ بالاست و شاید بتوانند در قیمت‌ها تعدیل ایجاد کنند؛ اما گوشتی که وارد مغازه می‌شود یقیناً کیفیت بالاتری دارد و مشتری پسندتر است.

وی افزود: در سطح شهر مغازه دارها شقه بدون دنبه گوشت گوسفندی را بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان تهیه و با ۱۰ درصد سود در حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان در نقاط مختلف تهران به مشتری‌ها عرضه می‌کنند.

ملکی اضافه کرد: قیمت گوشت در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند در مواردی که عرضه بیشتر باشد یقیناً در قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد و قیمت کاهشی است و اگر عرضه کم باشد معمولاً کمی بازار را به چالش می‌کشد.

وی در ادامه گفت: البته ممکن است برخی از مناطق مرفه نشین توان بیشتری در خرید گوشت داشته باشد و برخی از مناطق محروم توان خرید گوشت شأن کمتر باشد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: در تهران یک مکانی به نام میدان بهمن وجود دارد که مرکز پخش است و فقط مردم برای خرید به آنجا مراجعه نمی‌کنند بلکه بسیاری از مغازه دارها هم خریدشان را از آنجا انجام می‌دهند. ممکن است همه مشتری‌ها از خرید در آن مرکز راضی نباشند. هر مغازه داری مشتری خاص خودش را دارد که مشتری به شکل فله‌ای از مغازه دار گوشت را تهیه می‌کند و راضی هم است.

وی ادامه داد: در سه ماه آینده با توجه به شواهد هواشناسی هوای سردی را خواهیم داشت. پس بهتر است که داشته‌هایمان را حفظ کنیم و از مرزبانی کمک بگیریم تا گوشت از مرزها خارج نشود. امور پشتیبانی دام، دام‌های مازاد دامداران را خریداری و ذبح کند و برای ماه‌های آینده ذخیره کنند تا اگر اتفاقات خاصی مانند زلزله و سیل و … پیش آمد ذخایرمان پر باشد و در آن مقطع که نیاز داریم از آن‌ها استفاده کنیم.

ملکی گفت: افرادی هستند که به دنبال کار صادرات هستند. شرایط برای صادرات گوشت به هیچ عنوان مساعد نیست و قطعاً نیاز کشور به گوشت در چند ماه آینده زیاد است از طرفی اگر بخواهیم گوشت وارد کنیم، قیمت گوشت وارداتی نزدیک به قیمت تولید داخل است. بهتر است که داشته‌هایمان را حفظ کنیم، چون مدعی هستیم که بهترین نوع گوشت گوسفندی دنیا در ایران تهیه می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا