اقتصادی

روند بازار خودرو در هفته اول خرداد ماه

با ورود به خرداد ماه نوسانات قیمتی در بازار خودرو نیز به حداقل رسیده است؛ با این وجود در آخرین روز هفته برخی از خودروها وارد مسیر افزایشی شدند که از میان آنها می توان به ۲۰۶ تیپ ۲ اشاره کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، بازار خودرو یکی از پرنوسان ترین روزهای خودرو را در اردیبهشت ماه تجربه کرد؛ با ورود به خرداد ماه اما این نوسانات قیمتی به حداقل رسید به طوری که از ابتدای خرداد ماه تا امروز خودروهای پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتیب بر روی قیمت های ۱۲۶ و ۱۱۲ میلیون تومان ثابت مانده اند و خودروهای پراید ۱۳۲ و ۱۵۱ نیز در این مدت از نوسانات قیمتی در امان مانده اند و در حال حاضر به ترتیب ۱۱۷ و ۱۱۴ میلیون تومان قیمت خورده اند.

خودروهای گروه پژو نیز که امروز وارد مسیر افزایشی شدند تا روز گذشته از نوسانات قیمتی در امان بودند؛ خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در ۲۴ ساعت گذشته ۴ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر به قیمت ۱۹۴ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز از ۳۷۵ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به قیمت ۳۸۴ میلیون تومان رسیده است و پژو پارس نیز در این مدت ۹ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر به قیمت ۲۱۷ میلیون تومان رسیده است.

سایر خودروهای موجود در بازار اما تحت تاثیر رکود حاکم شده در این بازار از نوسانات قیمتی در هفته اول خرداد ماه در امان ماندند به طوری که خودروهای پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ و ۹۹ در این مدت به ترتیب بر روی قیمت های ۸۰۰ و ۸۹۰ میلیون تومان ثابت ماندند و خودروهای سمند ال ایکس مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز در این مدت به ترتیب بر روی قیمت ۱۷۷ و ۱۸۳ میلیون تومان ثابت ماندند.

نبود چشم انداز روشن از روند قیمت ها در بازار خودرو تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و اخبار ضد و نقیض مذاکرات موجب شده است تا خرید و فروش در بازار خودرو به کف برسد و نوسانات قیمتی نیز در این بازار در راستا رکود حاکم به حداقل رسیده است به طوری که از ابتدای خرداد ماه خودروهای تیبا ۲ و تیبا صندوقدار به ترتیب بر روی قیمت های ۱۳۰ و ۱۲۰ میلیون تومان ثابت مانده اند و خودرو دنا معمولی نیز در این مدت بر روی قیمت ۲۷۷ میلیون تومان ثابت مانده است، در این بین اما در ۲۴ ساعت گذشته دنا توربو پلاس ۲ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر به قیمت ۳۵۲ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای مونتاژ نیز در این مدت نوسانات قیمتی به حداقل رسیده است به طوری که سوزوکی گراند ویتارا در این مدت بر روی قیمت ۹۸۰ میلیون تومان ثابت مانده است و خودرو سیتروئن سی ۳ نیز در این مدت بر روی قیمت ۸۶۰ میلیون تومان ثابت مانده است.

قیمت روز خودروها در جدول زیر آمده است:

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا