بورس

رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس در معاملات امروز، سیزدهم شهریورماه ۲۰ هزار واحد رشد کرد و روی یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد به کار خود پایان داد.

به گزارش روند بازار بورس به نقل ازمهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (شنبه ۱۳ شهریور ماه) با رشد ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحدی به یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۴ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز ۹۰۵۴ واحد رشد کرد و در رقم ۴۶۴ هزار و ۴۲۷ واحد ایستاد.

امروز بیش از یک میلیون فقره معامله به ارزش حدود ۸.۸ هزار میلیارد تومان ثبت شد. ارزش معاملات نیز از ۶.۱ هزار هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

نمادهای فارس، میدکو و نوری در صدر نمادهای اثرگذار در رشد شاخص بوده‌اند.

نمادهای شستا، برکت و شبندر پرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بودند که شستا با اُفت ارزش سهام و برکت با رشد ۵ درصدی ارزش سهام در معاملات امروز مواجه شدند.

فرابورس نیز با رشد ۳۳۳ واحدی به شاخص کل ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحد رسید.

سه گروه شیمیایی، خودرو و فرآورده‌های نفتی همگی با ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان، برترین گروه‌های صنعت در معاملات امروز بودند.

در رینگ داخلی بورس انرژی نیز امروز حلال ۴۰۲ در حجم یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر به ارزش هر لیتر ۹,۹۱۹ تومان و در رینگ بین‌الملل ۱۰ هزار تن تَه‌مانده تصفیه شده برج تقطیر به فروش رفت.

همچنین ۱۴ فقره معامله در بورس برق به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان ثبت شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا