اقتصادی

روند قیمت‌ مرغ کاهشی است

روند بازار به نقل از مهر یک مقام مسئول گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار به ۲۸ هزار تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و احتمال کاهش بیشتر قیمت نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت مرغ ١۵ هزار تومان کاهش یافت

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به ۲۰ هزار تومان و مرغ گرم آماده طبخ نیز به ۲۸ تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت: پیش بینی می‌شود قیمت‌ها روند نزولی داشته باشد.

این مقام مسئول دلیل کاهش قیمت مرغ را تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران اعلام کرد و افزود: به دنبال تأمین نهاده‌های دامی، تولیدکنندگان نیز به تولید ترغیب شده اند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی روزهای اخیر مسئولان نهاده‌هایی را که در گمرکات بود به سرعت ترخیص کرده و در حال توزیع این محموله‌ها در سامانه بازارگاه هستند و همین امر به بازار آرامش نسبی بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه تخلیه موجودی گمرکات منجر به کمبود نهاده‌های دامی در ماه‌های آینده می‌شود، گفت: باید تدبیر اساسی برای تأمین نهاده‌های دامی شود تا دچار چالش بزرگ‌تر نشویم.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا احتمال دارد نهاده‌هایی که الان توزیع می‌شود از منبع ذخایر استراتژیک باشد؟، افزود: ذخایر استراتژیک را قبلاً توزیع کرده اند و تمام شده است و در حال حاضر ذخایری تحت این عنوان نداریم

خبرنگار: زهرا مهدوی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا