اقتصادی

روند قیمت نفت اوپک از ۶۲ دلار گذشت

روند قیمت نفت اوپک از ۶۲ دلار گذشت. قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت-اوپک- دیروز (چهارشنبه، ۱۳ اسفندماه) از ۶۲ دلار گذشت.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، روند قیمت نفت اوپک دیروز ۶۲ دلار و ۱۵ سنت ثبت شد در حالی که روز سه‌شنبه (۱۲ اسفندماه) ۶۱ دلار و ۹۷ سنت بود.

قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (پنجشنبه، ۱۴ اسفندماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۶۳ دلار و ۷۷ سنت و ۶۰ دلار و ۸۶ سنت به ازای هر بشکه بود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت بعد از چهاردهمین نشست اوپک پلاس گفت: این جلسه خوبی بود به نسبت جلسات اوپک طولانی نبود.

وی ادامه داد: تصمیم اصلی که گرفته شد این بود که ۱۵۰هزار بشکه به تولید روسیه و قزاقستان اضافه شود و سایر تولیدکنندگان نفت تولید خود را تثبیت کنند.

زنگنه افزود: اول اوریل جلسه بعدی اوپک پلاس برای بررسی بازار نفت برگزار خواهد شد.

 تاکید کرد: عربستان نیز داوطلبانه یک میلیون بشکه کاهش تولید را جدا از توافق اوپک پلاس ادامه خواهد داد.

امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز بعد از این نشست گفت: نتیجه جلسه اوپک این بود که به‌جای اضافه شدن ۵٠٠ هزار بشکه نفت، فقط ١۵٠ هزار بشکه در ماه آوریل اضافه شد. بنابراین جمع‌بندی خوبی برای این ماه انجام شد و برای ماه مه در اواخر ماه آوریل دوباره جلسه برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که ١ میلیون بشکه‌ای که عربستان برای فوریه و مارس داوطلبانه کاهش داده بود، برای ماه آوریل هم ادامه خواهد داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا