اقتصادی

روند متناقض قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

قیمت طلا و سکه، امروز روند نوسانی دارد و در حالی که طلای ۱۸ عیار و سکه امامی روند افزایشی داشتند، سکه بهار آزادی کاهش قیمت را تجربه کرد. امروز دلار و طلای جهانی نیز کاهشی هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه ۳۰ مرداد تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه امامی اندکی افزایش و قیمت سکه بهار آزادی افزایش داشته است. امروز قیمت دلار در کانال ۴۸ هزار تومانی روند کاهشی دارد و قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی کاهش را تجربه کرده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی روند افزایشی دارد و به دو میلیون و ۲۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است؛ حدود ۹ هزار تومان بیشتر از دیروز.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر اندکی صعودی و ۲۷ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان است؛ حدود ۱۰ هزار تومان بیشتر از دیروز. در مقابل، نرخ نقدی سکه بهار آزادی ۹۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۴۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۹۳۶ هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی امروز ۵۲ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به دو میلیون و ۹۳۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین درسومین دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، نسبت به زمان مشابه روز گذشته ۱۵۰ هزار تومان کمتر است. حباب نیم‌سکه اما با ۱۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، روی سه میلیون و ۸۱۵ هزار تومان ایستاده است.

مطالعه بیشتر:پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / سقوط پلکانی قیمت در بازار طلا
امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر ۱۰۰ هزار تومان از دیروز کمتر است. حباب آن اما نسبت به روز شنبه هشت هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز ۵۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز ۴۷ هزار تومان کاهش داشته و به سه میلیون و ۱۸۱ هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا همچون روزهای پیش از تعطیلات آخر هفته نزولی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی که این روزها در بازه زمانی یک ماهه روندی کاهشی داشته، حالا هم در ۳۰ روز گذشته حدود ۳.۳۴ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی کاهشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۸۹.۵۲ دلار رسیده، این به معنای کاهش حدود ۰.۰۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

در هفته گذشته پیش بینی قیمت طلای جهانی همسو با دیدگاه نزولی ادامه یافت و انس جهانی طلا در پایین‌تر از کف قیمتی دو ماه اخیر در سطح ۱۸۸۹ دلار هفته را به پایان رساند.

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به تجارت‌نیوز گفت: «از منظر تکنیکی با از دست رفتن سطح کلیدی حمایت اعلامی در محدوده ۱۹۳۰ دلار، انس جهانی افت نسبتا سنگینی را تجربه کرد. اگرچه به نظر می‌رسد مادامی که قیمت زیر سطح روانی ۱۹۰۰ دلاری قرار داشته باشد، جریان مارکت همچنان در جهت پوزیشن‌های معامله‌گران در جهت فروش و به روند نزولی متمایل است.»

برای تحلیل شرایط انس جهانی گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی را بخوانید.

روندهای متناقض قیمت طلا و سکه

قیمت دلار روز گذشته در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت اما امروز روند نزولی دارد و به کانال ۴۷ هزار تومانی بازگشته است. قیمت دلار در بازار امروز حدود با ۱۰۰ کاهش ، ۴۸ هزار و ۶۹۸ تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با رقم ۴۸ هزار و ۷۳۴ آغاز شد و در معاملات امروز، ۴۸ هزار و ۷۵۱ تومان، بیشترین مقدار و ۴۸ هزار و ۶۲۲ نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید. بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی معاملات غیرقانونی پشت خطی هم در همین حدود قیمتی در حال انجام است.

به نظر می‌رسد تلاش‌های بازارساز در کنار انتشار خبر آغاز فرایند اموال بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی به آلمان، روند بازار را کاهشی کرده است. در بازار طلا و سکه نیز این روزها روند نوسانی حاکم است و طلا و سکه نیز گاه روندهای جداگانه می‌روند.

کارشناسان بازار طلا معتقدند رکودی که گریبان بازار فلز زرد را گرفته بیش از روزهای کروناست. این در حالی است که با وجود پایین‌ آمدن قابل توجه قیمت‌ها، تقاضا بالا نمی‌رود و دود این موضوع به چشم تولیدکنندگان صنعت طلا می‌رود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا