اقتصادی

روند واردات خودرو تسهیل خواهد شد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به‌زودی شاهد ترخیص خودرو‌های بیشتری خواهیم بود و روند واردات خودرو تسهیل خواهد شد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مهدی ضیغمی با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته موضوع واردات خودرو ابلاغ شد، گفت: همان زمان رایزنی‌ها برای انجام این کار آغاز شد، زیرا مسیر‌های وارداتی بسته بود و پیش از آن نیز تجربه تحریمی نداشتیم.

او افزود: مشکلات را نمی‌توانستیم به سرعت بر طرف کنیم و باید قانون رعایت می‌شد، به همین دلیل با تمرکز بیشتری پیش رفتیم که نیازمند زمان بود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با قوانین موجود امکان واردات وجود نداشت و دست دولت باز نبود، زیرا این قوانین بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود و تغییر آن کار سختی بود.

ضیغمی گفت: از اول دی ماه ۱۴۰۱ به صورت فراقانونی مقرر شد تا شرایط واردات خودرو تسهیل شود و مقررات استاندارد و گمرک در اردیبهشت‌ماه امسال به صورت مصوبه ابلاغ شد تا واردات خودرو برای اولین بار انجام شود.

او با اشاره به واردات خودرو با استاندارد یورو ۵ تاکید کرد: به‌زودی شاهد ترخیص خودرو‌های بیشتری خواهیم بود و روند واردات خودرو تسهیل خواهد شد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند، گفت: پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی موقع تحویل انجام می‌شود.

ضیغمی گفت: در مرحله اول ۱۵۰ خودرو، در مرحله دوم ۳۵۰ خودرو. به‌زودی ۸۵۰ خودروی وارداتی از گمرک غرب تهران وارد خواهد شد و طی ۶ ماه آینده تحویل‌ها انجام می‌شود و انتظار داریم خودرو‌های بیشتری نیز وارد شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا