اقتصادی

روند کاهشی قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

قیمت دلار به آرامی در حال کاهش و در حال نزدیک شدن به مرز ۱۱ هزار تومان است.

 بازار ارز این روز‌ها به ثبات رسیده و حداقل نوسان در این بازار وجود دارد، اما در روز‌های اخیر روند کاهشی قیمت ارز آغاز شده بر همین اساس بانک‌ها دیروز (چهارم آبان‌ماه) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۱۱۲ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۲۸۹ تومان می‌خرند.

قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۷۲۳ تومان اعلام شده بود.


ارز مسافرتی ۱۲۸۰۰ تومان شد

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۴۵۷ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد..


نرخ ارز در صرافی‌های بانکی

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز قیمت خرید دلار را ۱۱ هزار و ۵۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ تومان کاهش یافته است. این صرافی‌ها دیروز هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان می‌خرند و ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان می‌فروشند. نرخ دلار و یورو در صرافی ملی

 نوع ارزنرخ خریدنرخ فروش
یورو۱۲۳,۵۰۰۱۲۴,۵۰۰
دلار۱۱۰,۵۰۰۱۱۱,۵۰۰

روند کاهشی قیمت سکه و طلا در بازار

روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز کاملا مشهود است به طوری‌که هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز‌های نخست امسال ۴۲۸ هزار تومان بود، اما اکنون به کمتر از ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

این کاهش قیمت طلا و سکه در حالی است که قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشته است؛ بنابراین علت کاهش قیمت طلا، علاوه بر کاهش نرخ ارز، کاهش تقاضا هم بوده است.  

به گفته محمد کشتی‌آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در چند ماه اخیر شاهد بودیم که قیمت سکه بین ۵٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان کاهش داشته و حباب سکه از بین رفته است. این در حالی است که روند قیمت طلا در بازار‌های جهانی روبه افزایش بوده است.

البته در روز‌های اخیر با توجه به ایام تعطیلات و روز‌های پایانی ماه صفر، تمایل خرید طلا و سکه در بازار به شدت کاهش پیدا کرد. 

قیمت سکه و طلا 

قیمت سکه و قیمت طلا روز گذشته و بعد از مدت ها صعودی شد که این افزایش قیمت بیشتر به خاطر افزایش ارزش اونس جهانی طلا بود. روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۹۶ هزار ۱۰۰ تومان ارزش گذاری شد و هر اونس طلا ۱۵۰۵ دلار قیمت خورد. دیروز هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون ۸۹۰ هزار تومان قیمت و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون ۸۸۰ هزار تومان معامله شد.

شنبه چهارم آبان در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دو میلیون تومان و ربع سکه هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۲۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت سکه و قیمت طلا 

نوعقیمت 
مثقال طلا۱۷,۲۷۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار۳,۹۸۶,۷۸۰
سکه جدید۳۸,۹۰۰,۰۰۰
سکه قدیم۳۸,۸۰۰,۰۰۰
نیم سکه۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه۱۲,۰۰۰,۰۰۰
سکه گرمی۸,۲۰۰,۰۰۰
انس طلا۱۵۰۵ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا