اقتصادی

روند کاهش قیمت در بازار خودرو

بازار خودرو هفته جاری را نیز در حالی به پایان برد که قیمت ها در انواع خودرو این بازار نسبت به ابتدای هفته جاری پایین تر آمده است و برخی از انواع دیگر آن نیز با قیمتی بالاتر از ابتدای هفته معامله می شوند.

بیشتر بخوانید:ریزش قیمت بازار خودرو

بازار خودرو طی سه هفته اخیر روند افزایشی را می پیماید و این افزایش قیمت ها در حالی در هفته گذشته شدت گرفت که حجم خرید و فروش در این بازار به حداقل رسیده و رکود در بازار خودرو حکم فرما است.

مسیر بازار خودرو در هفته جاری تغییر کرد و در حالی که این بازار تا هفته گذشته در مسیر افزایشی در حرکت بود طی چند روز اخیر آرامش نسبی در این بازار حکم فرما شد و قیمت ها در این بازار رو به کاهش رفتند و در این بین ریزش قیمت ها در آخرین روز هفته جاری در حالی شدت گرفت که حجم معاملات در بازار خودرو با نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته بیش از قبل کاهش پیدا کرده است.

کاهش قیمت ها در بازار خودرو طی چند روز اخیر به شکلی بوده است که خودرو کوئیک آر از ۱۵۰ میلیون تومان امروز به ۱۴۶ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز همین حالت را دارد به طوری که قیمت آن از ۱۹۵ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۱۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و یا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۲۵۵ میلیون در ابتدای هفته جاری امروز به قیمت ۲۴۸ میلیون تومان رسیده است.

این کاهش قیمت در انواع خودروهای دیگر بازار نیز دیده می شود به طوری که تیبا ۲ از ۱۲۹ میلیون تومان در ابتدای هفته جاری امروز به قیمت ۱۲۲ میلیون تومان معامله می شود و یا خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک در حالی امروز ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است که این خودرو در ابتدای هفته جاری به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان معامله می شده است.

در بین انواع خودروهای مونتاژ اما پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ کماکان ۹۰۰ میلیون تومان معامله می شود و کیا سراتو مونتاژ نیز امروز ۷۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است و سیتروئن سی ۳ نیز امروز به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان معامله می شود.

در بین این کاهش قیمت ها اما قیمت پراید ۱۳۱ از ۱۰۵میلیون تومان در ابتدای هفته جاری امروز با در نظر گرفتن کاهش قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۷ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودروهای پرفروش در جدول زیر آمده است:

نگارعلی-خبرآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا