رکود کامل بازار طلا به علت شیوع کرونا

از اواخر بهمن سال ۹۸ بازار طلا به علت شیوع کرونا، وارد رکودی شدید و کامل شد که این وضعیت با وجود گذشت یک ماه از سال ۹۹ همچنان ادامه دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تعطیلی همه طلافروشی‌ها تا ۳۰ فروردین‌ماه، گفت: از اواخر بهمن سال ۹۸ بازار طلا به علت شیوع کرونا، وارد رکودی شدید و کامل شد که این وضعیت با وجود گذشت یک ماه از سال ۹۹ همچنان ادامه دارد.

«ابراهیم محمدولی» در گفت وگو با ایرنا درباره وضعیت بازار طلا و جواهر، اظهار داشت: همه واحدهای صنف طلا و جواهر تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل هستند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره فعالیت برخی طلا فروشی ها، گفت: آن دسته از واحدهایی که به صورت محدود و پراکنده فعالیت دارند، اقدامشان برخلاف مقررات است؛ در مواردی بازرسان اتحادیه با این واحدها برخورد کرده و آنها را پلمپ نیز کرده اند.

محمدولی اضافه کرد: خرید و فروش فیزیکی طلا اکنون به دلیل تعطیلی واحدهای صنفی وجود ندارد، اما به صورت محدود در فضای مجازی، معاملات طلا انجام می شود.

وی با توصیه به خریداران گفت: بهتر است مردم در صورت نیاز به خرید مصنوعات طلا تا ۳۰ فروردین ماه و بازگشایی واحدهای صنفی صبر کنند تا با خیال راحت و امنیت اقدام به خرید کنند، زیرا در فروش اینترنتی طلا ممکن است سوءاستفاده هایی شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت های ارایه شده از طلا و سکه در روزهای اخیر و میزان حباب آنها گفت: در شرایط فعلی، طلا و سکه، حباب چندانی ندارد.

محمدولی با اشاره به رکود حاکم در بازار طلا و جواهر گفت: از اواخر بهمن ماه بازار طلا وارد رکودی شدید شد که در اسفند ماه تشدید شد؛ این رکود در حال حاضر نیز ادامه دارد.

خروج از نسخه موبایل