اقتصادی

رکوردشکنی تولید روزانه نفت اوپک پلاس

تولید روزانه نفت اوپک پلاس در اکتبر گذشته با افزایش تولید عراق و ایران حدود ۱۸۰ هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از ایلنا، عراق در این ماه بالاترین میزان تولید نفت در ۹ ماه اخیر و ایران نیز بالاترین میزان در ۵ سال اخیر را تجربه کرد.

 بررسی های اوپک پلاس حاکی از افزایش تولید از سوی کشورهای سازمان اوپک پلاس و شرکایش در خارج است که کسری سهم این سازمان را به ۸۲۷ بشکه در روز کاهش داده است.

گفتنی است ۱۳ عضو اوپک در این ماه با افزایش ۱۳۰ هزار بشکه ای، روزانه ۲۷.۸۹ میلیون بشکه نفت وارد بازار کرده اند. همچنین ۱۰ شریک اوپک نیز با افزایش ۵۰ هزار بشکه ای میزان تولید روزانه خود را به ۱۴.۸۲ میلیون بشکه رساندند.

طبق بررسی های فوق، افزایش تولید کشورهای عضو اوپک پلاس، کسری سهم این سازمان در ماه اکتبر را که از جمله ناشی از کاهش داوطلبانه تولید کشورهای عضو بود، جبران کرد.

قیمت نفت خام برنت در ۹ نوامبر (دو روز پیش) ۸۲.۷۰ دلار در هر بشکه بود. این نرخ حدود ۱۵ دلار کمتر از اوج بهای نفت در سال ۲۰۲۳ در اواخر سپتامبر است.

به نقل از: میدل ایست نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا