اجتماعی

رکورد سفر اربعین شکسته شد

مراسم اربعین حسینی امسال بعد از محدودیت‌های کرونایی در حال برگزاری است و زائرانی که سال‌های گذشته از این سفر معنوی بازمانده بودند تلاش می‌کنند خود را از مسیرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات برسانند.

به گزارش روند بازار به نقل از میزان، مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه، خسروی، مهران، باشماق و تمرچین امسال از گذرگاه‌های زمینی تردد زائران اربعین حسینی هستند که طبق پیش بینی‌ها امسال تعداد زیادی زائر از این مسیرها رهسپار کربلا خواهند شد.

به گفته مسئولین از ابتدای ماه صفر تاکنون نزدیک به ۳ میلیون زائر ایرانی برای شرکت در آیین اربعین حسینی (ع) از مرزهای غربی کشور به عراق عزیمت کرده اند.

تراکم اما عبور منظم و سهل اتباع خارجی از مرز شلمچه
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در مرز شلمچه شاهد یک تراکم اما عبور منظم و سهل اتباع خارجی هستیم. امروز شاهد خروج بیش از ۱۰۰هزار نفر اتباع خارجی از مرز شلمچه خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به اینکه میزان رضایتمندی زائرین از سطح بالایی برخوردار است، افزود: در عراق مقدار کمی مشکل حمل و نقل وجود دارد.

میر احمدی ادامه داد: شب گذشته جلساتی گرفته شد که بتوانند این موضوع را مدیریت کنند و امکانات بسیار فراوانی را در ان سوی مرز مهران و شلمچه داریم و به محض اینکه اعلام کنند خودروهای ما میتوانند ورود کنند، ما میتوانیم خودروهایمان را ورود بدهیم.

وی اظهار کرد: تعداد اتوبوس عراقی ها نسبت به سال گذشته خیلی خوب است اما بیشتر فکر میکنم مدیریت ترافیکی آنجا مشکل پیدا کرده است.

بازگشت حدود ۵۰ درصد از زوار ایرانی به کشور
فرمانده کل انتظامی گفت: حدود ۵۰ درصد از زوار ایرانی به کشورمان بازگشته اند.

برگ گذر ویژه اربعین تا پایان ماه صفر اعتبار دارد
سخنگوی فراجا گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با طرف عراقی، برگ گذر ویژه اربعین حسینی(ع) تا پایان ماه صفر اعتبار دارد.

شکسته شدن رکورد حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین
سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش وزیر کشور تا به امروز رکورد سفر زوار اربعین شکسته شده است، تا این لحظه بیش از سه میلیون زائر به صورت رسمی وارد کشور عراق شدند و حدود یک و نیم میلیون نفر نیز تا به امروز به کشور بازگشته‌اند.

مراجعه بیش از ۱۵۱ هزار زائر به پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر
یعقوب سلیمانی گفت: از روز اول تا بیست و دوم شهریور امسال، ۱۵۱ هزار و ۴۱۹ نفر به پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر مراجعه کردند که ۷۹ هزار و ۸۳۷ نفر از آنان اسکان اضطرای یافتند، ۴۲ هزار و ۱۰۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۵۰۳ نفر هم به مراکز درمانی منتقل شدند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده ۲۷ هزار و ۹۷۴ آزمایش قند و فشارخون انجام و ۲۱ هزار و ۵۰۰ ماسک، ۳۶۴۴ مایع ضدعفونی‌کننده، ۷۸ هزار و ۳۳۹ آب‌معدنی، ۲۰ هزار و ۱۵۰ قرص نان، ۹۶۰ کنسرو و ۱۲۱۱ بسته غذایی بین زائران توزیع و ۲۳۰۰ چادر نیز برپا شد.

گفتنی است که در این مدت ۵۸ هزار و ۶۹۶ رسانه آموزشی در بین زائران توزیع و ۳۸ هزار و ۹۸۰ آموزش چهره‌به‌چهره نیز انجام شده است.

روند تردد در ۶ مرز غربی کشور مطلوب و روان است
احمد وحیدی گفت: شرایط در هر ۶ مرز کشور برای تردد زائران حسینی مطلوب است و کار به صورت روان انجام می شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود سه میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند و یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر هم به ایران بازگشته‌اند.

وحیدی تصریح کرد: اتوبوس ها برای بازگرداندن زائران آماده هستند و مشکلی برای تردد زائران افغانستانی و پاکستانی برای عبور از مرز شلمچه وجود ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا