اقتصادی

ریزش ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس

معاملات بازار سرمایه برخلاف دیروز روندی کاهشی در پیش گرفت و امروز بیش از ۲۶هزار واحد ریزش کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، روند نزولی حاکم بر بازار سرمایه در یازدهمین روز آبان ماه سبب شد تا شاخص کل بورس امروز با ۲۶ هزار و ۱۶ واحد، رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد را ثبت کند. همچنین شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۳۷۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۳۷۴ هزار و ۹۴۵ واحد رسید.

معامله گران بازار سرمایه در روز جاری ۵۸۷ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال انجام دادند.

بورس-افت شاخص کل

بیشترین تاثیر منفی نمادها متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران ، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بود و سبب شدند تا بورس سرخ پوش شود.

شاخص کل فرابورس نیز ۲۸۲ واحد کاهش یافت و در رقم ۱۵ هزار و ۹۸۴ واحد ایستاد.امروز در بازار سرمایه  ۳۰۶ هزار معامله به ارزش ۲۲ هزار و ۸۱ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشمی ماهرون، پلمیر آریاساسول، سرمایه گذاری سبا تامین، بانک دی، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا