بورس

زعفران نگین کماکان صدرنشین بازار آتی بورس کالا

در هفته منتهی به ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۹۷ هزار و ۴۷۱ قرارداد آتی به ارزش ۲۳۱۱ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال منعقد شد و زعفران نگین کماکان صدرنشین این بازار است.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از بااقتصاد، معاملات قراردادهای آتی بورس کالای ایران بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا فعال است که در جریان معاملات هفته گذشته ۸۴ هزار و ۹۴۶ قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه دو سررسید آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود ۱۸۳۷ میلیارد و ۷۹ میلیون ریالی در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید. زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات با فاصله چشمگیر از سایر دارایی همچنان صدرنشین قدرتمند بازار مشتقه بورس کالای ایران بود.

انعقاد ۷۶۲ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریالی را در یک سررسید آبان ماه در پی داشت.

همچنین ۳۳۵۶ قرارداد آتی صندوق طلای در سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه امسال به ارزش ۲۹۱ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال منعقد شد تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات رتبه دوم بازار را حفظ کند اما از نظر حجم جایگاه دوم همچنان در اختیار نقره قرار دارد.

معامله گران ۸۳۵۸ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در سه سررسید مهر، آبان و آذر ماه در حالی منعقد کردند که ارزش بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریالی را به ثبت رساندند. 

۳۲ قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهر ماه سال جاری نیز به ارزش نزدیک به ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال در بازار منعقد شد. در جریان معاملات هفته گذشته، ۱۷ قرارداد آتی پسته سررسید مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریالی در بازار ثبت شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا