اقتصادی

اخبار ضد و نقیض از زمان اعلام قیمت‌های جدید خودرو

در حالی که بازار خودرو، منتظر تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت‌ محصولات کارخانه‌ای است، امروز اخبار ضد و نقیضی در این مورد منتشر می‌شود. زمان اعلام قیمت های خودرو کی مشخص می‌شود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، افزایش قیمت محصولات خودروسازان و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر توقف این موضوع، در روزهای گذشته بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داد.

حالا بازار منتظر تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار در این مورد است و در نوعی رکود به سر می‌برد.

صبح امروز رسانه‌ها به نقل از محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نوشتند که وظیفه تعیین قیمت خودروها بر عهده ستاد تنظیم بازار است اما مشخص نیست که آیا در جلسه فردا به آن پرداخته شود یا خیر.

او گفته بود که کارشناسان ستاد تنظیم بازار درباره نرخ خودروها به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

مفتح افزوده بود احتمال موکول شدن نشست ستاد تنظیم بازار به هفته آینده یا ثابت ماندن قیمت‌ها، وجود دارد.

ستاد فردا تصمیم می‌گیرد!

با وجود این، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته که قرار است فردا، جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین نرخ خودرو برگزار شود.

هفته گذشته نیز برخی رسانه‌ها روز سه‌شنبه اعلام کردند، ستاد در جلسه فردای خود در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند اما روز چهارشنبه خبری از تعیین قیمت‌ها نشد.

تغییر مرجع تصمیم‌گیری

تا چندی پیش، وظیفه تعیین قیمت خودرو بر عهده شورای رقابت قرار داشت اما سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری در این مورد را به ستاد تنظیم بازار سپرد.

در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها از احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو از سوی ستاد خبر دادند.

کارشناسان معتقدند این میزان تغییر قیمت‌ها، مشکل زیان انباشته خودروسازان را برطرف نمی‌کند.

سپردن وظیقه به ستاد مشکلی را حل نمی‌کند

فرید زاوه، کارشناس صنعت خودرو چندی پیش گفت: مشکل زیان انباشته خودروسازان را باید با ورود سرمایه جدید، آزادسازی قیمت‌ها، کاهش هزینه‌ها و فروش بخشی از دارایی‌های آنها حل کرد.

او همچنین گفت که سپردن وظیقه قیمت‌گذاری به ستاد تنظیم بازار نیز مشکلی را از صنعت خودرو حل نمی‌کند.

به گفته زاوه، این ستاد در همه سال‌های فعالیت خود نشان داده که مستقل از واقعیت‌های جامعه و بازار، تنها به فکر آمارسازی است.

همچنین عماد جعفری، فعال حوزه خودرو نیز چندی پیش به تجارت‌نیوز گفت: در سال‌هایی که بحث قیمت‌گذاری خودرو در اختیار شورای رقابت بود، اتفاق مثبتی در بازار رخ نداد اما با انتقال تصمیم‌گیری به ستاد تنظیم بازار نیز تغییر خاصی رخ نمی‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا